کنگره فناوری نانو با تمرکز بر روی الکترونیک، فوتونیک و انرژی‌های تجدیدپذیر

کاربردهای فناوری نانو در حوزه‌های الکترونیک، فوتونیک و انرژی‌های تجدیدپذیر موضوع اصلی یک کنگره مشترک است که در تاریخ &#۱۷۷۷&#۱۷۷۶ تا &#۱۷۷۷&#۱۷۸۰ آگوست &#۱۷۷۸&#۱۷۷۶&#۱۷۷۶&#۱۷۸۵ در دانشگاه مک‌مستر (در اونتاریوی کانادا) برگزار خواهد شد. یک کارگاه نوآوری نیز همراه با این کنگره ارایه خواهد شد.


کاربردهای فناوری نانو در حوزه‌های الکترونیک، فوتونیک و انرژی‌های تجدیدپذیر موضوع اصلی کنگره‌ای است که در تاریخ ۱۰ تا ۱۴ آگوست ۲۰۰۹ در دانشگاه مک‌مستر (در اونتاریوی کانادا) برگزار خواهد شد. یک کارگاه نوآوری نیز همراه با این کنگره ارایه خواهد شد.

این کنگره به‌صورت مشترک توسط پروفسور پیتر مسچر و جان پرستون از دانشکده‌ی فنی و مهندسی دانشگاه مک‌مستر، استفان گودنیک، نایب‌رییس دانشگاه ایالتی آریزونا و آناتولی کورکین، رییس شرکتِ Nano and Giga Solutions، مدیریت می‌شود.

انتظار می‌رود که بیش از ۵۰۰ متخصص از ۴۰ کشور در این کنگره شرکت داشته باشند. تاکنون ۶۰ نفر از متخصصان صاحب نام جهانی از ایالات متحده آمریکا، کانادا و مراکز تحقیقاتی بین‌المللی پذیرفته‌اند که نتایج تحقیقات خود را در این کنگره ارایه کنند. در میان آنها دانشمندان تراز اولی از Corning، آزمایشگاه تحقیقاتی واتسون در IBM T.J.، آزمایشگاه ملی لارنس برکلی، آزمایشگاه ملی لوس‌آلاموس، دانشگاه مک‌گیل، دانشگاه مک‌مستر، آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر، دانشگاه پوردو، دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه کمبریج، دانشگاه هنگ‌کنگ، دانشگاه منچستر، دانشگاه توکیو و سایر مراکز تحقیقاتی ملی، دانشگاهی و صنعتی پیشرو حضور دارند.

کنگره‌ ‌ مذکور شامل سخنرانی‌های آموزشی، مرورهای جامع، نشست‌های گروهی، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تابعه است. در یکی از این کارگاه‌ها که «مرزهای نوآوری» نام دارد سرمایه‌گذارن و کارفرمایان با فناوری‌های نوظهور آشنا خواهند شد. در این کارگاه، فرصت‌های تجاری‌سازی فناوری‌ها و روندهای موجود و جهت‌گیری تحقیقاتی برای آینده به بحث گذاشته خواهند شد.