معرفی باشگاه دانش‌آموزی نانو

ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو به منظور ارتقای آشنایی دانش‌آموزان با علوم و فناوری نانو و زمینه‌سازی تحقیق و پژوهش دانش‌آموزی در این حوزه اقدام به تاسیس – باشگاه دانش‌آموزی نانو – نموده است.

ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو به منظور ارتقای آشنایی دانش‌آموزان با علوم و فناوری نانو و زمینه‌سازی تحقیق و پژوهش دانش‌آموزی در این حوزه اقدام به تاسیس “باشگاه دانش‌آموزی نانو” نموده است.
این مجموعه سعی دارد در طی یک فرآیند آموزشی، دانش آموزان را از یادگیری مفاهیم اولیه این فناوری تا خلق ایده‌های دانش محور هدایت نماید. با این هدف که پس از فارغ‌التحصیلی، آموخته‌ها و پژوهش‌های باشگاه، پایه پژوهش‌های دانشگاهی گردد.
از مهم‌ترین اصول مطرح در باشگاه دانش‌آموزی نانو، فراهم‌سازی امکان تجربه کار گروهی است. ترسیم ماهیت بین رشته‌ای علوم و فناوری نانو، مفهومی است که در جریان فعالیت در باشگاه به طور تجربی به دانش‌آموز منتقل می‌گردد.
در یک نگاه کلی می‌توان موارد زیر را از جمله فعالیت‌های باشگاه نانو دانست:

  •  برگزاری همایش‌ها و سمینارهای آموزشی

  •  برگزاری دوره‌های آموزشی در سه سطح عمومی، متوسط و پیشرفته با سه رویکرد

  •  تشکیل گروه‌های پژوهشی برای افراد ممتاز و هدایت این افراد توسط اساتید متخصص

  •  فراهم نمودن امکان استفاده از شبکه آزمایشگاهی نانو

  •  برگزاری بازدیدهای علمی مرتبط برای اعضا

  •  برگزاری جشنواره‌های علمی نانو در پایان هر سال و هدایت برگزیدگان برای جشنواره خوارزمی

  •  و …

به منظور توسعه فعالیت‌های دانش‌آموزی و شناسایی استعدادهای برتر، باشگاه دانش‌آموزی نانو در نظر دارد که در پایان هر سال اقدام به برگزاری “جشنواره دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو” نماید. در این جشنواره دانش‌آموزان می‌توانند نتایج فعالیت‌های یکساله خویش را ارائه نمایند. به برترین‌های این جشنواره‌ها علاوه بر اهداء جوایز، امتیازات ویژه تعلق می‌گیرد. از جمله آنکه این افراد بطور متمرکزتری مورد آموزش قرار گرفته و به جشنواره‌های ملی و بین‌المللی هدایت می‌شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با دفتر مرکزی باشگاه دانش‌آموزی نانو با شماره تلفن [tel-باشگاه نانو] تماس برقرار کرده و یا به پژوهش‌سرای دانش‌آموزی منطقه خود مراجعه نمایید.