صدور خدمات آموزشی فناوری‌نانو به کشور برزیل

کارگاه آموزشی فناوری‌نانو و کاربرد آن در صنعت نفت توسط دکتر علیمراد رشیدی و دکتر سورنا ستاری محققان پژوهشگاه صنعت نفت در کشور برزیل با موفقیت برگزار گردید. این کارگاه که با درخواست مرکز تحقیقات و دانشگاه Petrobrass کشور برزیل به مدت یک هفته از تاریخ ۲۴/۶/۱۳۸۷ لغایت ۱/۷/۱۳۸۷ انجام شد مورد استقبال دانشجویان و پژوهشگران این مرکز قرار گرفت و محققان برزیلی با مبانی تئوری و عملی نانو و کاربرد آن در صنعت نفت آشنا شدند.

کارگاه آموزشی “فناوری‌نانو و کاربرد آن در صنعت نفت” توسط دکتر علیمراد رشیدی و دکتر سورنا ستاری محققان پژوهشگاه صنعت نفت ایران در کشور برزیل با موفقیت برگزار گردید.
این کارگاه که با درخواست مرکز تحقیقات و دانشگاه Petrobrass کشور برزیل به مدت یک هفته از تاریخ ۲۴/۶/۱۳۸۷ لغایت ۱/۷/۱۳۸۷ انجام شد مورد استقبال دانشجویان و پژوهشگران این مرکز قرار گرفت و محققان برزیلی با مبانی تئوری و عملی نانو و کاربرد آن در صنعت نفت آشنا شدند. 
موضوعات ارائه گردیده در این دوره شامل مبانی علوم و فناوری نانو، روش‌های سنتز مواد نانوساختار، نانوساختارهای کربنی، اولویت‌ها و کاربرد فناوری‌نانو در صنعت نفت و … بودند.
همچنین در این دوره شرکت‌کنندگان با فعالیت‌های ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو و پژوهشگاه صنعت نفت در عرصه ‌نانو آشنا شدند. 
طی مذاکرات انجام شده، مقرر گردید مسئولان دانشگاه و مرکز تحقیقاتی آنها به منظور تبادل اطلاعات و انجام فعالیت‌های مشترک، از فعالیت‌های کشور ایران در حوزه علوم و فناوری نانو بازدید به‌عمل آورند.
گفتنی است دکتر رشیدی در سومین جشنواره انتخاب برترین های فناوری نانو حائز رتبه ششم در بین محققان برتر شدند و همزمان، عناوین محقق جوان برتر و صاحب پایان نامه برتر را نیز به خود اختصاص دادند.