ایجاد اولین مرکز سلامت فناوری‌نانو در اروپا

بعد از اینکه صندوق توسعه منطقه‌ای اروپا مبلغ ۱۰ میلیون یورو برای حمایت از ساخت مرکز سلامت فناوری‌نانو اختصاص داد، دانشگاه Swansea در کشور ولز اعلام کرد،آماده است تا این مرکز را در این دانشگاه تاسیس کند. میزان کل اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت و تکمیل این مرکز ۶/۲۱ میلیون یورو پیش‌بینی شده است.

کشور ولز میزبان اولین مرکز سلامت فناوری‌نانو (NanoHealth) در اروپا خواهد بود. بعد از اینکه صندوق توسعه منطقه‌ای اروپا مبلغ ۱۰ میلیون یورو برای حمایت از ساخت این مرکز اختصاص داد، دانشگاه Swansea در کشور ولز اعلام کرد،آماده است تا این مرکز را در این دانشگاه تاسیس کند. میزان کل اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت و تکمیل این مرکز ۶/۲۱ میلیون یورو پیش‌بینی شده است.

این مرکز در نوع خود اولین مرکز پیشرفته سلامت فناوری‌نانودر اروپا است. در این مرکز متخصصان حوزه پزشکی، علوم زیستی، مهندسان و صنعت‌گران، گردهم می‌آیند تا فناوری‌ها و ابزارهای جدیدی برای درمان بیماران در اقصی نقاط دنیا توسعه دهند.

این فناوری‌ها، محققان و دانشمندان را قادر خواهد کرد تا با توسعه حسگرهای زیستی، سیستم‌های هشدار دهنده‌ای توسعه دهند که بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی را در نخستین مراحل توسعه خود تشخیص دهند.

محققان و دانشمندان مرکز مذکور با استفاده از فناوری‌نانو می‌توانند حسگرهایی با حساسیت فوق‌العاده بالا تولید کنند. پیش‌بینی می‌شود که این حسگرها، به درمان بیماری‌های مختلف در درون بدن انسان، در مراحل اولیه توسعه خود کمک ‌کنند.

مرکز NanoHealth با همکاری دانشکده مهندسی دانشگاه Swansea ، دانشکده علوم فیزیک، دانشگاه ABM، مرکز بین رشته‌ای فناوری‌نانو (MNC) در دانشکده مهندسی، و موسسه علوم زیستی در دانشکده پزشکی، ایجاد خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که مرکز NanoHealth به ۴۰۰ شرکت ولزی که ۳۰۰ شرکت از شرکت‌های کوچک و متوسط خواهند بود، کمک‌های فنی و تحقیقاتی ارائه کند. همچنین برآورد می‌شود که با افتتاح این مرکز طی ۵ سال آینده ۴۵۰ شغل جدید ایجاد شود.