پیش‌بینی بازار جهانی باتری‌های مبتنی بر فناوری‌نانو

شبکه دانش و تحقیقات بازار صنعت الکترونیک (ELECTRONICS.CA)،گزارش جدیدی با عنوان «باتری‌های مبتنی بر فناوری‌نانو با قابلیت شارژ و حمل، کاربردها، توسعه‌های جدید، ساختار صنعت و بازارهای جهانی» منتشر کرده است.

شبکه دانش و تحقیقات بازار صنعت الکترونیک (ELECTRONICS.CA)،گزارش جدیدی با عنوان «باطری‌های مبتنی بر فناوری‌نانو با قابلیت شارژ و حمل، کاربردها، توسعه‌های جدید، ساختار صنعت و بازارهای جهانی» منتشر کرده است.

باطری‌های نانوساختار یا مبتنی بر فناوری‌نانو نسل جدیدی از باطری‌های لیتیم – یون و سیستم‌های باطری هستند که کاربردها و بازارهای آن فراتر از دامنه باطری‌های لیتیم- یون است.

نوآوری‌های فناوری‌نانو باعث پیشرفت‌های چشمگیری در فناوری باطری‌ها می‌شود و نانومواد به‌‌طور گسترده به‌عنوان مواد جدید در این زمینه استفاده می‌شود.

طبق این گزارش، ارزش بازار جهانی باطری‌های مبتنی بر فناوری‌نانو در سال گذشته میلادی، حدود ۱۶۹ میلیون دلار برآورد می‌شود. نرخ رشد متوسط سالانه این بازار ۳/۴۶ درصد است که با این روند پیش‌بینی می‌شود که ارزش بازار آن تا سال ۲۰۱۳ به ۱۳/۱ میلیارد دلار افزایش یابد.

ایمنی نسل جدید باطری‌های لیتیم- یون با استفاده از مواد نانوساختار و مواد فسفات نانو ارتقا یافته است.

از بین سه نوع باطری مبتنی بر فناوری‌نانو، باطری‌های سفارشی برای ادوات و تجهیزات انرژی با داشتن سهم بازار ۲/۵۹ درصدی در سال ۲۰۰۸، بیشترین میزان سهم بازار را به خود اختصاص داده است. بازار باطری‌های بزرگ با ۸/۳۷ درصد و باطری‌های سفارشی ایمن برای لپ‌تاپ‌ها نیز با ۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۳ بازار باتری‌های بزرگ برای خودروهای الکتریکی دوگانه، خودروهای الکتریکی دوگانه برقی، خودروهای الکتریکی با نرخ رشد متوسط سالانه ۸/۷۱ درصد، بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳، حدود ۷/۸۴ درصد سهم بازار جهانی این حوزه را به خود اختصاص خواهند داد.

در حال حاضر بیش از ۱۲ شرکت در زمینه صنعت باتری‌های مبتنی بر فناوری‌نانو فعالیت می‌کنند که برخی از آنها عبارتند از: A123 Systems, Toshiba, Altairnano, Valence, mPhase, Nanoener, and nGimt.

در این گزارش به طور جداگانه و جامع بازار این باتری‌ها در کشورهای ایالات متحده آمریکا، ژاپن، کره‌جنوبی، چین و اروپای غربی و سایر نقاط جهان بررسی و تجزیه و تحلیل شده است.

همچنین برای هر منطقه، بازار آنها برای دوره زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ پیش‌بینی شده است.

تجزیه و تحلیل هزینه-منفعت باتری‌های نانوساختار، تجزیه‌ وتحلیل پتنت‌های جهانی، رقابت بازار و پویایی‌های این فناوری جدید از دیگر مواردی است که در این گزارش ارائه شده‌اند.