تیمی از دانشگاه هوستون در حال تهیه برنامهای هستند که با استفاده از مجموعه داستانهای هری پاتر موضوعات فنی فناورینانو را در سطح مدارس ابتدایی و متوسطه ارائه کنند.
هری پاتر و آموزش فناورینانو
تیمی از دانشگاه هوستون در حال تهیه برنامهای هستند که با استفاده از مجموعه داستانهای هری پاتر موضوعات فنی فناورینانو را در سطح مدارس ابتدایی و متوسطه ارائه کنند.
بودجه ۳ میلیون دلاری این برنامه توسط بنیاد ملی علوم (NSF) این کشور و پیشگامی نوآوریهای علم و فناورینانو تامین شده و در چارچوب آن تلاش خواهد شد، تا معلمان مدارس هوستون، دیکینسون و گالنا پارک بهوسیله فارغالتحصیلان دانشکده مهندسی Cullen و دانشکده علوم طبیعی و ریاضیات، آموزش ببیند. به گفته دکتر شارما، از اساتید همکار در این برنامه، داستانهای هری پاتر و دنیای رویایی آن، برای افراد معمولی و محققان جذاب است. بدیهی است که کودکان و بسیاری از بزرگسالان مشتاق داستانهای وی هستند. بخش جالب توجه داستانهای هری پاتر، جنبههای جادویی آن است که میتوان آن را با کمک علوم تشریح کرد. یکی از مثالهایی که بهسادگی میتوان آن را در کلاس ارائه کرد، ساعت جادویی هری است که او را نامرئی میکند. در حال حاضر تحقیقات گستردهای در زمینه تولید چنین ساعتهایی با استفاده از فناورینانو در حال انجام است. با استفاده از این مثال معلمان میتوانند، بحثهای مربوط به موضوعات اُپتیک و چگونگی انتشار نور و رفتار آنها را در کلاس درس مطرح کنند. هدف این برنامه ۵ ساله، ارائه روشهای جدید در دورههای علوم و ریاضیات است. این برنامه در حالی اجرا میشود که دانشجویان آمریکایی کمتر به حوزههای فنی علاقمند هستند. انتظار می رود که با اجرای این برنامه، خلاقیت در دانشجویان شکوفا شده و باعث موفقیت آنها در مسیر کارراهه (“career”) خود شود. |