شبکه اکو نانو در ایران افتتاح شد

شبکه فناوری نانو اکو (اکو نانو) با حضور مقامات سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، سفرای کشورهای عضو و مسئولان ستاد توسعه فناوری نانو ایران در محل این ستاد، در روز سه‌شبنه ۵/۳/۱۳۸۸ رسما افتتاح شد .

شبکه فناوری نانو اکو (اکو نانو) با حضور مقامات سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، سفرای کشورهای عضو و مسئولان ستاد توسعه فناوری نانو ایران در محل این ستاد، در روز سه‌شبنه ۵/۳/۱۳۸۸ رسما افتتاح شد . در این جلسه قرارداد تاسیس شبکه بین دبیر کل اکو و دبیر ستاد فناوری نانو ایران امضا شد و این شبکه رسما آغاز به فعالیت کرد.

هدف از ایجاد این شبکه که به پیشنهاد ستاد توسعه فناوری نانو ایران تاسیس شده است، ارتقای سطح فناوری نانو در میان کشورهای عضو، تبادل تجربیات و تخصص بین کشورها، توسعه سهم اقتصادی اکو در مبادلات تجاری دانش بنیان، ایجاد یک بازار منطقه‌ای و بین المللی فناوری نانو و در نهایت بالا بردن سطح استاندارهای زندگی درکشورهای عضو است.

به گزارش بخش خبر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در ابتدای این جلسه دکتر سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ایران ضمن خوشآمد گویی به میهمانان، سخنانی درباره جایگاه فناوری نانو در دنیا و اهمیت این گونه پروژه‌ها ایراد کردند. در ادامه این جلسه، دکتر طاهریان معاون دبیرکل اکو ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان، از این پروژه به‌عنوان راهی برای توسعه همکاری‌ها بین اعضای اکو یاد کرد. همچنین دکتر بیت الهی، مدیر کارگروه توسعه‌ی زیر ساخت ستاد نانو ایران نیز به معرفی این ستاد و برنامه‌های آن برای توسعه فناوری نانو در ایران پرداخت.

در این جلسه، ضمن رونمایی از سایت شبکه اکو نانو (www.econano.org)، دفتر این شبکه واقع در ساختمان ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو ایران توسط معاون دبیر کل اکو افتتاح گردید.

در پایان، میهمانان از نمایشگاه محصولات نانویی بعضی از شرکت‌های ایرانی عضو شبکه شرکت‌های ستاد نانو بازدید کردند.