۲۳۳ مقاله در پنجمین همایش دانشجویی فناوری نانو

۲۳۳ مقاله در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، در پنجمین همایش دانشجویی فناوری نانو ارائه می‌شود.


۲۳۳ مقاله در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، در پنجمین همایش دانشجویی فناوری نانو ارائه می‌شود.

این همایش با همت دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران و همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با تفکیک موضوعی، در سه کارگروه مختلف، با سخنرانی دکتر سیدعباس شجاع‌الساداتی (استاد زیست‌شناسی صنعتی دانشگاه تربیت مدرس)، دکتر علیرضا مشفق (استاد و رئیس دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف)، دکتر اعظم رحیمی (استاد پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران) در دو نوبت صبح و عصر، به مدت سه روز در حال برگزاری است.

در مراسم افتتاحیه همایش، دکتر فرید درکوش (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)، دکتر حسین کشاورز (رئیس همایش)، دکتر سعید سرکار (دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو)، دکتر شهرام اجتماعی‌مهر (دبیر علمی همایش) در مورد فناوری‌های نو از جمله فناوری نانو و لزوم حمایت از این فناوری برای بیش از ۲۸۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری به ارائه مطالب پرداختند.

دکتر اجتماعی‌مهر در گفتگو با بخش خبری سایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: «این همایش با هدف هم‌افزایی اطلاعاتی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری فناوری نانو و افزایش سطح کیفی تحقیقات در زمینه فناوری نانو و آشنایی محققان فناوری نانو با تحقیقات برگزار می‌شود».

گفتنی است؛ از میان ۳۹۱ مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش، ۲۳۳ مقاله به صورت پوستر و سخنرانی کوتاه با موضوع‌های نانوشیمی، نانومواد، نانوفیزیک، نانوالکترونیک، نانومکانیک، نانوزیست فناوری و … پذیرفته شده‌است.

در حاشیه این همایش، کارگاه‌های آموزشی با عناوینی مانند؛ مقدمه‌ای بر شناخت فضای کسب و کار در فناوری‌های نوین، چالش‌ها و الزامات با سخنرانی دکتر نظری، نگاهی به تجربه شبکه شرکت‌ها و دست‌آوردهای آن برای کسب و کار و کارهای نوپا با سخنرانی مهندس بحرینی، نگاهی به برنامه اشتغال در حوزه فناوری در ایران با سخنرانی آقای صاحبی‌نژاد و برنامه هدایت تحقیقات موفق به مراکز رشد با هدف تجاری‌سازی ایجاد شرکت‌های نوپا با سخنرانی مهندس محمدی یزدی در حال اجرا است.

شایان ذکر است؛ مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، شرکت نانوسیستم پارس، مجموعه نرم‌افزارهای کاد (کتابخانه الکترونیک شریف)، مجموعه نشریه فضای نو، اندیشگاه فناوری نانو و مرکز رشد فناوری نانو دانشگاه تهران از مراکز ارائه دهنده محصولات خود در حاشیه این همایش هستند.