تشکیل کارگروه مشترک روسیه و ژاپن در حوزه فناوری‌نانو

آناتولی چیوبایس، رییس ستاد فناوری‌نانوی روسیه و توشی‌هیرو نیکای، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، موافقت‌نامه‌ی ایجاد کارگروه همکاری مشترک در حوزه فناوری‌نانو را به امضا رساندند.

توجه به همکاری‌های بین‌المللی، یکی از راهبردهای اصلی دولت روسیه برای توسعه هرچه بیشتر علم و فناوری‌نانوی در این کشور است. در این راستا ستاد فناوری‌نانوی روسیه (RUSNANO) تلاش می‌کند تا با کشورهای مختلف در این حوزه توافق‌نامه همکاری مشترک به امضا برساند.

به تازگی آناتولی چیوبایس، رییس ستاد فناوری‌نانوی روسیه و توشی‌هیرو نیکای، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، موافقت‌نامه‌ی ایجاد کارگروه همکاری مشترک در حوزه فناوری‌نانو را به امضا رساندند.

هدف اصلی این همکاری و تعامل، انجام پروژ‌های مشترک بین شرکت‌ها و سازمان‌های ژاپنی و ستاد فناوری‌نانوی روسیه است. همچنین در قالب این توافق‌نامه، دو طرف نحوه گسترش همکاری‌های تجاری در حوزه کسب ‌و‌کارهای کوچک برای توسعه فناوری‌های پیشرفته، به همراه توسعه کسب ‌و‌کارهای بزرگ در این بخش را بررسی خواهند کرد.

به اعتقاد چیوبایس، در صورت همکاری متقابل کسب‌ و‌کارهای کوچک، منافع بیشتری برای طرفین همکاری حاصل خواهد شد.

هیداتی اُکادا، وزیر سیاست تجاری ژاپن و الکساندر لوسیوکوو، معاون رییس ستاد فناوری‌نانوی روسیه، به ترتیب نمایندگان ژاپن و روسیه در این کارگروه خواهند بود.

برقراری همایش‌های بین‌المللی از دیگر محورهای همکاری بین دو کشور خواهد بود.