همایش‌های بین‌المللی؛ ابزاری برای تحقق اهداف روسیه در حوزه فناوری‌نانو

دومین همایش بین‌المللی فناوری‌نانوی روسیه در روزهای ۶ تا ۸ اکتبر سال جاری میلادی در نمایشگاه مرکزی شهر مسکو (Expocentre) برگزار خواهد شد.

دومین همایش بین‌المللی فناوری‌نانوی روسیه در روزهای ۶ تا ۸ اکتبر سال جاری میلادی در نمایشگاه مرکزی شهر مسکو (Expocentre) برگزار خواهد شد. برنامه‌های این همایش شامل جلسات عمومی، بحث‌های پانل‌های تخصصی، ارائه برنامه‌های کسب‌و‌کارها، بخش‌های علم و فناوری و بررسی شرکت‌ها، ادوات و تجهیزات حوزه فناوری‌نانو است.

همچنین در چارچوب این همایش، دومین رقابت بین‌المللی محققان و دانشمندان جوان فعال در حوزه علم و فناوری‌نانو نیز برگزار خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین رویدادهای همایش ۲۰۰۹، اجرای برنامه جایزه بین‌المللی سالانه فناوری‌نانو است که به تازگی توسط ستاد فناوری‌نانوی این کشور طراحی و ارائه شده است.

لازم به ذکر است که در اولین همایش روسیه که در سال گذشته میلادی برگزار شد، بیش از ۹۰۰۰ نفر شرکت کردند. همچنین در این رویداد بزرگ، بالغ بر ۱۴۰۰ نفر از نمایندگان صنعت جهانی فناوری‌نانو، نهادهای دولتی، کسب‌و‌کارها و جوامع علمی از ۳۳ کشور جهان سخنرانی کردند. همچنین در نمایشگاه حاشیه این همایش نیز بیش از ۳۰۹ پروژه از سازمان‌ها و شرکت‌های روسی و بین‌المللی ارائه شدند.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این همایش، تبدیل شدن آن به مرکز بین‌المللی ارتباطات علم و کسب‌و‌کارها، ابزاری برای تجاری‌سازی ایده‌های علمی و ارتقای بازار و تولید صنعت فناوری‌نانوی بود.

یکی از اهداف اصلی راهبرد فناوری‌نانوی روسیه تا سال ۲۰۱۵، کسب سهم بازار ۱۹ میلیارد یورویی وصادرات ۴ میلیارد یورویی از صنعت فناوری‌نانو است.

دومین همایش بین‌المللی فناوری‌نانو، گام مهم دیگری برای تحقق اهداف ستاد فناوری نانوی روسیه و توسعه پروژه‌های جدید در صنعت فناوری‌نانو است.