پیش‌بینی بازار جهانی نانوالکترونیک

استفاده از کاربردهای فناوری‌نانو در صنعت الکترونیک به سرعت در حال توسعه است به طوری که پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار جهانی نانوالکترونیک تا سال ۲۰۱۵ به بیش از ۶/۴۰۹ میلیارد دلار افزایش یابد.

استفاده از کاربردهای فناوری‌نانو در صنعت الکترونیک به سرعت در حال توسعه است به طوری که پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار جهانی نانوالکترونیک تا سال ۲۰۱۵ به بیش از ۶/۴۰۹ میلیارد دلار افزایش یابد. انتظار می‌رود که نانوالکترونیک تاثیر زیادی بر توسعه نیمه‌هادی‌ها، نمایشگرها،ادوات ذخیره و حافظه، و تجهیزات ارتباطاتی داشته باشد.

موسسه تحلیل‌گران صنعت جهانی به تازگی گزارشی با عنوان «نانوالکترونیک، گزارش کسب ‌و‌کارهای راهبردی جهانی» منتشر کرده و در آن به طور جامع روندهای اصلی بازار، محصولات و نوآوری‌ها، وضعیت نقش‌آفرینان کلیدی، و فعالیت‌های کنونی صنعت را بررسی کرده است.

ادوات نانومقیاس، پتانسیل توسعه محصولات جدید مانند سنسورهای زیستی، حافظه‌های ملکولی، پیل‌های فتوولتایک منعطف و سبک و … را دارند. برآورد می‌شود که ادوات مبتنی بر نانوالکترونیک، مطمئن‌تر، منعطف‌تر و از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر بوده و در شرایط آب و هوایی نامناسب و آلودگی هوا، دوام بیشتری داشته باشند.

همگرایی زیست‌شناسی ملکولی و نانوالکترونیک باعث توسعه تجهیزات چندکاربردی شده که این تجهیزات در حوزه‌های مختلف زیست‌فناوری و پزشکی قابل استفاده خواهند بود.

توسعه صنعت نانوالکترونیک با چالش‌هایی مانند حفظ «قانون مور» در الکترونیک، و توسعه دامنه آن به فتونیک، مواجه است. به‌علاوه این صنعت نیازمند سرمایه‌گذاری کلان برای توسعه‌ی مواد جدید و انسجام آنها در فرایندهای تولیدی نانوالکترونیک است. همچنین فقدان اطلاعات کافی در زمینه اثرات زیست محیطی، سلامت و ایمنی مربوط به نانومواد مورد استفاده در نانوالکترونیک، یکی دیگر از چالش‌های پیش‌روی توسعه این صنعت است.

نقش‌آفرینان کلیدی بازار جهانی نانوالکترونیک: شرکت فوجیتسو،General Nanotechnolog، هیولت پاکارد، هیتاچی، IBM، اینفنون، موتورولا، NanoInk، Nanonex، Nanosys، Nantero، سامسونگ، تگزاس، زیوگس و … هستند.

در این گزارش، به طور کامل انواع مختلف فناوری‌های نانوالکترونیک تجزیه و تحلیل شده و پیش‌بینی‌های بلندمدت برای بازار جهانی نانوالکترونیک انجام شده است.

متن کامل این گزارش ۶۰۸ صفحه‌ای به قیمت ۳۹۵۰ دلار از طریق نشانی http://www.strategyr.com/Nanoelectronics_Market_Report.asp قابل خریداری است.