تاسیس پارک فناوری‌نانو در ایالت ویرجینیا

یک سازمان توسعه اقتصادی منطقه‌ای در ایالت ویرجینیا به تازگی نزدیک به ۴۰۵ هکتار زمینه برای ساخت پارک فناوری‌نانو در منطقه پولاسکی این ایالت اختصاص داده است.

یک سازمان توسعه اقتصادی منطقه‌ای در ایالت ویرجینیا به تازگی نزدیک به ۴۰۵ هکتار زمینه برای ساخت پارک فناوری‌نانو در منطقه پولاسکی این ایالت اختصاص داده است. بودجه این پارک، در مجموع بالغ بر ۲۰ میلیون دلار است که برای توسعه آموزش و کسب‌ و‌کارهای فناوری‌نانو اختصاص داده خواهد شد.

بودجه اولیه برای ساخت مجموعه تسهیلات صنعتی منطقه‌ ویرجینیا ۲۰ هزار دلار است و مابقی منابع مالی نیز بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده به تدریج اختصاص داده می‌‌‌‌ شوند.

در پارک فناوری‌نانوی ویرجینیا، ساختمانی تاسیس خواهد شد که به شرکت‌های فعال در حوزه‌های انرژی، محیط زیست و دارو که در زمینه فناوری‌نانو فعالیت می‌کنند، خدمات ارائه خواهد داد.

به طور خلاصه با استفاده از حرف اول کلمات فناوری‌نانو، انرژی، محیط زیست، و دارو، پروژه‌ای جدید با نام NEEMO طراحی و اجرا خواهد شد.

میهمانان پارک نانو موجب اشتغال‌زایی در حوزه فناوری‌‌های نوین شده و درآمدهای مالیاتی قابل توجه‌ای برای دولت محلی ایجاد خواهند کرد. یکی از اهداف اصلی این پارک، توسعه آموزش نیروی انسانی در حوزه فناوری‌نانو است.

رسالت این پارک، ساخت ۹ ساختمان بزرگ برای شرکت‌‌ها و توسعه آموزش در زمینه فناوری‌نانو است.

از مجموع ۲۰ میلیون دلار بودجه این پارک، ۲/۷ میلیون دلار توسط سرمایه‌گذاران خصوصی و ۱۳ میلیون دلار آن نیز توسط دولت محلی و ملی تامین خواهند شد.