بزرگ‌ترین همایش فناوری‌نانو در اروپا

بزرگ‌ترین همایش و نمایشگاه سالانه فناوری‌نانو در اروپا با عنوان Nanotech Europe در روزهای ۲۸ تا ۳۰ سپتامبر سال جاری میلادی در شهر برلین آلمان برگزار خواهد شد.

بزرگ‌ترین همایش و نمایشگاه سالانه فناوری‌نانو در اروپا با عنوان Nanotech Europe در روزهای ۲۸ تا ۳۰ سپتامبر سال جاری میلادی در شهر برلین آلمان برگزار خواهد شد.
در این همایش حوزه‌های مختلف فناوری‌نانو به طور گسترده بررسی شده و فرصت مناسب برای ملاقات و تبادل نظر با محققان و دانشمندان برتر، و شرکت‌های بین‌المللی پیشگام فناوری‌نانو فراهم می‌شود. همایش Nanotech Europe حوزه‌های مختلف، تحقیقات پیشگام، کاربردهای صنعتی، و موضوعاتی چون: نانوفتونیک، مواد، سلامت، زیست‌فناوری، انرژی، ساخت تجهیزات، سطوح کارکردی و سرمایه‌گذاری را پوشش خواهد داد.

در این همایش سخنرانان مطرحی مانند: معاون شرکت دایملر آلمان، معاون کمیسیون اروپا، محققانی از مرکز تحقیقات شرکت نوکیا، رییس مرکز ملی علم و فناوری‌نانوی چین، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر BASF و … حضور خواهند داشت.

طی همایش ۲۰۰۹ اروپا، بستر مناسب برای ملاقات افراد مختلف و شرکت‌ کنندگان در این همایش فراهم می‌شود. هدف اصلی از بسترسازی این ملاقات‌ها، کمک به شرکت‌ها، گروه‌های تحقیقاتی و سایر سازمان‌ها برای یافتن شریک یا شرکای مناسب جهت توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های مورد نظر، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک و سایر اقدامات حمایتی برای توسعه فناوری‌نانو است.

به‌ علاوه در این همایش کمیته اجرایی موسسه تحقیقاتی لوکس ریسیرچ (Lux Research)، آخرین پیش‌بینی‌های این موسسه را در زمینه نانومواد، کالاهای واسطه‌ای فناوری‌نانو، محصولات مبتنی بر این فناوری، طبقات مختلف و اصلی محصولات فناوری‌نانو که از رکود فعلی اقتصاد جهان آسیب دیده‌اند، و … را بحث و بررسی خواهند کرد.

از دیگر برنامه‌های این همایش بررسی پلت‌فورم فناوری اروپا برای میکرو و نانوساخت (MINAM) است.

همچنین نمایشگاه امسال نیز فرصت مناسبی فراهم می‌کند تا شرکت‌های بین‌المللی پیشگام، شرکت‌های کوچک و متوسط نوآور، مراکز تحقیقاتی و … یکدیگر را ملاقات کنند.