برنامه ۳ ساله بورسیه تحصیلی در حوزه فناوری‌نانو

هدف برنامه بورسیه تحصیلی نخبگان اتحادیه کسب‌و‌کارهای فناوری‌نانو (NanoBusinessAlliance)، ترغیب نسل آتی دانشمندان و کارآفرینان برای مشارکت در توسعه تحقیقات فناوری‌نانو در شرکت‌های پیشگام فعال در این عرصه است.

هدف برنامه بورسیه تحصیلی نخبگان اتحادیه کسب‌و‌کارهای فناوری‌نانو (NanoBusinessAlliance)، که در دومین سال خود قرار دارد، ترغیب نسل آتی دانشمندان و کارآفرینان برای مشارکت در توسعه تحقیقات فناوری‌نانو در شرکت‌های پیشگام فعال در این عرصه است.

نخبگان مدنظر این برنامه از بین دانشجویان برتر سال اول و آخر منطقه شیکاگو انتخاب می‌شوند تا از قابلیت‌های آنها در زمینه تحقیق و نوآوری علم و فناوری‌نانو استفاده شود.

در سال ۲۰۰۹، ۱۸ دانشجو در برنامه بورسیه تحصیلی پذیرفته شده‌اند. این ۱۸ نفر با انتخاب شرکت‌های فناوری‌نانو، دوره تابستانی خود را در آن شرکت‌ها آغاز کرده‌اند.

دانشجویان برتر و برندگان این بورسیه، در یک اردوی آموزشی که با مشارکت مرکز مواد نانومقیاس در آزمایشگاه ملی آرگون برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

هدف از طراحی این اردوی آموزشی، ارائه آموزش عملی به دانشجویان در زمینه انواع تجهیزات و تکنیک‌های مورد استفاده در تحقیق و توسعه فناوری‌نانو و فراهم کردن فرصت مناسب برای ارتقای دانشجویان از طریق همکاری آنان با محققان و دانشمندان باتجربه است.

مدت زمان دوره آموزشی پذیرفته شدگان این بورسیه تحصیلی، ۸ هفته است. دوره آموزشی امسال، دومین دوره برنامه ۳ ساله‌ی آزمایشی نخبگان اتحادیه کسب ‌و‌کارها است.