مکمل های سوختی حاوی نانوذرات اکسید سریم

مکمل های سوختی حاوی نانوذرات اکسید سریم
معرفی محصول: ENVIROX™
شرکت سازنده: Oxonica
شرکت Oxonica با استفاده از فناوری نانو، اقدام به ابداع مکمل سوختی برای موتورهای دیزلی کرده‌‌است که می‌تواند میزان مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده‌ی ناشی از احتراق سوخت را کاهش دهد.


نام محصول: ENVIROX™
شرکت سازنده: Oxonica

شرکت Oxonica با استفاده از فناوری نانو، اقدام به ابداع مکمل سوختی برای موتورهای دیزلی کرده‌‌است که می‌تواند میزان مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده‌ی ناشی از احتراق سوخت را کاهش دهد.

 این مکمل سوختی (ENVIROX™)، یک کاتالیست برای احتراق سوخت موتورهای دیزلی به شمار می‌رود که به‌‌صورت تجاری درآمده و با استفاده از فناوری کاتالیست بر پایه‌ی اکسید سریم ـ که یک کاتالیست اکسیداسیون شناخته‌‌شده بوده و پیش از این نیز در صنعت اتومبیل و در وسایل نقلیه بنزینی استفاده می‌شده‌‌است ـ توسعه یافته‌است.

نتایج حاصل از بررسی‌های صورت‌گرفته در خصوص این محصول (چه در آزمایش‌های با مقیاس بزرگ و چه در آزمایشگاه‌های معتبر تست موتور) بیانگر آن است که صرفه‌ی اقتصادی مصرف سوخت این محصول در آزمایش‌هایی که دارای شرایط تجاری هستند، ۱۰درصد است.

هنگام استفاده از این محصول، ENVIROX™ به محفظه‌ی احتراق منتقل، سپس با سوخت مخلوط می‌گردد و دارای مزایای زیر است:

ENVIROX™ نحوه‌ی سوختن سوخت را بهبود می‌بخشد و در نتیجه حرکت پیستون را بهتر کرده، موجب کاهش در مصرف سوخت، می‌شود؛

ENVIROX™ به‌وسیله‌ی کاهش گازهای تولیدشده به‌وسیله‌ی موتورهای دیزلی ـ که شامل CO2، هیدروکربن‌ها و ذرات احتراق‌‌نیافته است ـ اثرات زیست‌محیطی بسیار خوبی دارد؛

 ENVIROX™ کمک می‌کند تا رسوبات موجود در داخل موتور از بین رفته، در نتیجه موتور تمیزتر و کارایی مصرف سوخت بسیار بهتر می شود.

گفتنی است برای مصرف این محصول، موتور ماشین نیاز به هیچ گونه تغییر و اصلاحی ندارد، همچنین این محصول هیچ‌گونه تأثیر منفی بر روی انجام روغن‌‌کاری در موتور ندارد، علاوه‌براین موارد میزان مصرف مکمل نیز بسیار پایین می‌آید؛ به طوری که فقط ppm 10-5 از اکسید سریم در سوخت است.

 ENVIROX™ در مقایسه با سایر مکمل‌های سوختی، دارای مزایای بسیاری است که در بالا به برخی از آنها اشاره شد. در این محصول از توزیع نانوذرات اکسید سریم استفاده شده‌‌است و به همین دلیل، می‌توان توان بیشتری از مقدار یکسانی از سوخت در مقایسه با سایر مکمل‌های سوختی استخراج کرد و علاوه‌بر این، محفظه احتراق نیز عاری از رسوبات حاصل از فرآیند احتراق سوخت است.

 این مکمل سوختی با سوخت های زیستی نیز سازگار است. سوخت های زیستی توانایی ایجاد اثرات زیست‌محیطی بهتری نسبت به سوخت های فسیلی دارند و علاوه‌بر این، آنها انتشار بعضی از گازهای آلاینده را کمتر کرده و همچنین بعضی از مشکلات مربوط به کیفیت سوخت مثل سیالیت را نیز رفع می کند.