نشست پانل استانداردهای فناوری‌نانو

موسسه ملی استاندارد آمریکا (ANSI)، اعلام کرده است که نشست پانل استانداردهای فناوری‌نانو (ANSI-NSP)، در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در شیکاگو برگزار می‌شود.

موسسه ملی استاندارد آمریکا (ANSI)، نماینده رسمی ایالات متحده آمریکا در سازمان بین‌المللی استانداردها (ISO)، اعلام کرده است که نشست پانل استانداردهای فناوری‌نانو (ANSI-NSP)، در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در شیکاگو، همزمان با هشتمین همایش کسب ‌و‌کارهای فناوری‌نانو که توسط اتحادیه کسب ‌و‌کارهای نانو سازماندهی خواهد شد، برگزار می‌شود.

نشست ANSI-NSP که دربعد از ظهر روز ۹ سپتامبر برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای ذینفعان علاقمند فراهم خواهد کرد تا از فعالیت‌های استانداردسازی کنونی فناوری‌نانو آگاهی یافته و حوزه‌های ضروری برای تمرکز ویژه در استانداردهای فناوری‌نانو را بحث و بررسی کنند.

وجود تعداد زیادی از محصولات صنعتی و خدمات مبتنی بر فناوری‌نانو در بازار، بر ضرورت وجود استانداردها جهت حمایت از تجارت این حوزه، و حفاظت از مصرف‌کنندگان و کارگران در مقابل اثرات ایمنی، زیست محیطی و سلامت فناوری‌نانو، تاکید می‌کند.

مشارکت فعال کارشناسان فنی دانشگاه‌ها و بخش‌های صنعتی عمده که در زمینه توسعه این فناوری مهم و آینده‌دار تلاش می‌کنند، برای بهبود این استانداردها ضروری است.

ANSI-NSP که در سال ۲۰۰۴ تشکیل شد، به عنوان یک مجموعه‌ی هماهنگ کننده بین بخشی عمل کرده و توسعه استانداردها در زمینه فناوری‌نانو را تسهیل می‌کند. این پانل استانداردها را توسعه نمی‌دهد، بلکه با همکاری گروه‌های استاندارد بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی، به همراه ذینفعان دولتی، دانشگاهیان و صنعت‌گران، با تشکیل گروه‌های کاری، تلاش‌های مختلف را منسجم کرده و از دوباره‌کاری و تکرار جلوگیری می‌کند.

این سومین نشست ANSI-NSP است. نشست‌های قبلی در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ برگزار شده‌اند.