سرمایه‌گذاری روسیه در ۵۰ پروژه‌ی فناوری نانو

ستاد فناوری‌نانوی روسیه (Rusnano)، به زودی سرمایه‌گذاری۴۰ میلیارد روبلی (۲۵/۱ میلیارد دلار) خود را در حوزه فناوری‌نانو برای سال جاری میلادی تصویب خواهد کرد.


ستاد فناوری‌نانوی روسیه (Rusnano)، به زودی سرمایه‌گذاری۴۰ میلیارد روبلی (۱/۲۵ میلیارد دلار) خود را در حوزه فناوری‌نانو برای سال جاری میلادی تصویب خواهد کرد. این رقم در مقایسه با سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده در ماه می، یک سوم افزایش یافته است.
چندی پیش ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه، اظهار کرده بود که Rusnano در سال جاری میلادی، سرمایه‌گذاری در ۵۰ پروژه را تایید خواهد کرد که اجرای این پروژه‌ها به ۸۰ میلیارد روبل سرمایه‌گذاری احتیاج دارد.
به گفته سخنگوی ستاد فناوری‌نانوی روسیه، این ستاد میزان سرمایه‌گذاری خود در حوزه فناوری‌نانو را افزایش داده است. آناتولی چیوبایس، رییس Rusnano در ماه می اظهار کرده بود که این ستاد در سال جاری میلادی، مبلغ ۲۸ میلیارد روبل در حوزه فناوری‌نانو سرمایه‌گذاری خواهد کرد. اما بعد از انتقادات پوتین نسبت به عملکرد ستاد در توسعه صنعت فناوری‌نانو، برنامه جدید ابلاغ شده است. بر اساس برنامه جدید، روسیه قصد دارد تا ۳ درصد بازار جهانی محصولات فناوری‌نانو را تا سال ۲۰۱۵ به دست آورد.
این افزایش سرمایه‌گذاری به این معنا است که Rusnano تمام بودجه خود را امسال هزینه خواهد کرد. با این وجود، ستاد حدود ۸۵ میلیارد روبل از بودجه ۱۳۰ میلیارد روبلی خود را به دولت برگشت خواهد داد تا بخشی از کسری بودجه دولت را جبران کند.