آموزش عمومی نانو در جشنواره‌ی فناوری نانو

باشگاه دانش آموزی نانو، بخش آموزش عمومی فناوری نانو را با عنوان دنیای نو؛ دنیای نانو، روزهای ۱۳ تا ۱۷ آبان‌ ماه ۸۸ در فضایی حدود ۲۵۰ مترمربع و با طراحی ویژه در جشنواره فناوری نانو برپا می‌کند.

باشگاه دانش آموزی نانو، بخش آموزش عمومی فناوری نانو را با عنوان دنیای نو؛ دنیای نانو، روزهای ۱۳ تا ۱۷ آبان‌ ماه ۸۸ در فضایی حدود ۲۵۰ مترمربع و با طراحی ویژه در جشنواره فناور ی نانو برپا می‌کند.

در پی استقبال چند هزار نفری بازدیدکنندگان از بخش آموزش عمومی نانو در اولین نمایشگاه فناوری نانو در سال ۸۷، باشگاه نانو در سال جاری نیز پذیرای بازدیدکنندگان و به‌طور خاص دانش آموزان خواهد بود.

در این بخش، محصولاتی جدید در قالب گروه‌های مختلفی مانند خودرو، کشاورزی، لوازم خانگی، منسوجات و… به نمایش گذاشته می‌شود و مخاطبان ضمن بازدید از آنها، کاربرد فناوری نانو را در زندگی روزمره، از نزدیک لمس می‌کنند.

بخش دیگر این فضای آموزشی، به ارائه محتوا و مفاهیم علوم و فناوری نانو اختصاص داده‌ شده‌است. نانو در طبیعت، نانومواد، تغییر خواص در مقیاس نانو و روش‌های ساخت، برخی از مفاهیمی است که در این بخش به آن پرداخته می‌شود.

جشنواره فناوری نانو ۱۳ تا ۱۷ آبان‌ ماه ۸۸ در مصلای امام خمینی (ره) برپا می‌گردد.

باشگاه دانش‌آموزی نانو زیر نظر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، سعی دارد دانش آموزان را از یادگیری مفاهیم اولیه این فناوری تا خلق ایده‌های دانش‌محور هدایت نماید. با این هدف که پس از فارغ‌التحصیلی، آموخته‌ها و پژوهش‌های باشگاه، پایه پژوهش‌های دانشگاهی گردد. از مهم‌ترین اصول مطرح در باشگاه دانش‌آموزی نانو، فراهم‌سازی امکان تجربه کار گروهی است. ترسیم ماهیت بین رشته‌ای علوم و فناوری نانو، مفهومی است که در جریان فعالیت در باشگاه به طور تجربی به دانش‌آموز منتقل می‌گردد.

مطالب آموزشی باشگاه نانو در سایت www.nanoclub.ir منتشر می‌شود.