همکاری فرانسه و سنگاپور در زمینه فناوری‌نانو

دانشگاه فناوری نان‌یانگ (NTU) در کشور سنگاپور در چارچوب یک پیمان سه جانبه، با مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS) و شرکت تالس در زمینه تحقیق و توسعه فناوری‌نانو همکاری می‌کند.

دانشگاه فناوری نان‌یانگ (NTU) در کشور سنگاپور در چارچوب یک پیمان سه جانبه، با مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS) و شرکت تالس، از شرکت‌های مطرح جهان در زمینه هوا – فضا، دفاع، امنیت و صنایع حمل و نقل، در زمینه تحقیق و توسعه فناوری‌نانو همکاری می‌کند.

در قالب این پیمان، با عنوان پیمان تحقیقاتی (CNRS International-NTU-Thales (CINTRA، یک آزمایشگاه تحقیقاتی مشترک در NTU تاسیس خواهد شد. هدف از تاسیس آزمایشگاه CINTRA، انجام تحقیقات در حوزه علم و فناوری‌نانو و توسعه‌ی نوآوری‌های این عرصه در زمینه‌های محاسبات، حسگرها و کاربردهای رایانه است. این همکاری بستر مناسبی فراهم می‌کند تا چالش‌ها و مسائل کلیدی مربوط به فناوری‌های موجود در صنایع میکرو الکترونیک و فتونیک بررسی شده و نوآوری‌های گسترده‌ای در این زمینه توسعه یابند.

آزمایشگاه CINTRA به یکی از کانال‌های مهم انتقال دانش علمی و فناورانه، نوآوری‌ها و پیشرفت‌های صنعتی در حوزه علم و فناوری‌نانو بین کشور فرانسه و سنگاپور تبدیل خواهد شد.

این پیمان باعث افزایش اعتبار کشور سنگاپور در زمینه فناوری‌نانو می‌شود و جایگاه این کشور را در این عرصه نوظهور ارتقا می‌دهد.

همچنین در چارچوب این پیمان همکاری، دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی و محققان دوکشور در برنامه‌های تبادل دانشجویان شرکت خواهند کرد.

انتظار می‌رود که آزمایشگاه تا پایان اکتبر سال جاری میلادی افتتاح شود. همچنین پیش‌بینی شده است که طی ۲ سال آینده، بیش از ۵۰ محقق سنگاپوری و فرانسوی در این آزمایشگاه مشغول به کار شوند. این آزمایشگاه توسط یک کمیته علمی و با حضور نمایندگان هر سه شریک، مدیریت خواهد شد.