همکاری ستاد توسعه فناوری‌نانوی روسیه با Sberbank

ستاد توسعه فناوری‌نانوی روسیه و بانکSberbank، به تازگی توافق‌نامه همکاری در زمینه فناوری‌نانو به امضا رساندند.

ستاد توسعه فناوری‌نانوی روسیه (RUSNANO) و بانکSberbank، به تازگی توافق‌نامه همکاری در زمینه فناوری‌نانو به امضا رساندند. برخی از اهداف این همکاری عبارتند از:

هماهنگ کردن تلاش‌های طرفین برای تضمین توسعه زیرساخت نوآوری در فدراسیون روسیه در زمینه فناوری‌نانو؛ و

اجرای پروژه‌های ملی برای توسعه فناوری‌های آینده‌دار و صنعت نانو.

این یادداشت تفاهم در حاشیه دومین همایش بین‌المللی فناوری‌نانو در مسکو توسط آناتولی چیوبایس و رییس بانک Sberbank به امضا رسید.

در چارچوب این توافق‌نامه، Sberbank اعطای وام به پروژه‌های حوزه فناوری‌نانو را با مشارکت ستاد بررسی خواهد کرد. بر اساس این توافق‌نامه، بانک مذکور به پروژه‌های مورد نظر تا سقف۱۰ میلیارد روبل وام ۷ ساله اعطا خواهد کرد. همچنین Sberbank امکان تامین مالی پروژه‌های شرکت‌هایی را که در چارچوب ضمانت‌های سازمان‌های حمایت از صادرات، به وارد کردن تجهیزات لازم اقدام می‌کنند را نیز تا سقف۵ میلیارد روبل و با تعهد ستاد توسعه فناوری‌نانوی روسیه، بررسی می‌کند. به‌علاوه بانک مذکور از طریق لیزینگ به پروژه‌هایی که توسط RUSNANO تامین مالی می‌شوند و با تعهد مالی ستاد، تا سقف ۱۵ میلیارد روبل کمک می‌کند.

RUSNANO نیز به نوبه خود پروژه‌های فناوری‌نانویی که توسط بانک تایید شده‌اند را ارزیابی خواهد کرد تا شرکت‌ها بتوانند ضمانت‌نامه مالی از این ستاد دریافت نمایند.

در این راستا یک کارگروه با مشارکت طرفین، تشکیل خواهد شد تا فرایند انجام کارها تسهیل شود.