دستاورد‌های دومین همایش بین‌المللی فناوری‌نانوی روسیه

دومین همایش بین‌المللی فناوری‌نانوی روسیه به پایان رسید. این همایش توسط دمیتری مدودف رییس جمهور روسیه افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه این همایش، مدودف خاطر نشان کرد که توسعه فناوری‌نانو برای اقتصاد ملی این کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دومین همایش بین‌المللی فناوری‌نانوی روسیه به پایان رسید. این همایش توسط دمیتری مدودف رییس جمهور روسیه افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه این همایش، مدودف خاطر نشان کرد که توسعه فناوری‌نانو برای اقتصاد ملی این کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کشور روسیه با مجموع سرمایه‌گذاری ۳۱۸ میلیارد روبل تا سال ۲۰۱۵، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری دولتی را در این زمینه انجام می‌دهد. برخی از محورهای اصلی این همایش عبارت بودند از:

استفاده از فناوری‌نانو در صنایع پیشرفته و موجود؛

شناسایی حوزه‌های آینده‌دار توسعه فناوری‌نانو؛

توسعه راهبردهای توسعه‌ای فناوری‌نانو؛

توسعه منابع مالی و زیرساخت فناورانه برای اقتصاد نوآور؛

آموزش مدیران دانشگاهی.

در این نمایشگاه نمایندگان شرکت‌های خارجی و دانشگاه‌ها درباره تجارب خود در زمینه توسعه شرکت‌های نوپا، ابزارهای تامین مالی توسعه‌های فناوری‌نانو و نظام‌های نوآوری ویژه کشورهای فنلاند، آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس، کره‌جنوبی و سایر کشورها، سخنرانی کردند.

در این همایش بیش از ۱۱ هزار سیاست‌مدار، تاجر و دانشمند از روسیه و سایر کشورهای دنیا شرکت کردند. همچنین بیش از ۱۰ هزار نفر نیز از نمایشگاه پروژه‌های فناوری‌نانو دیدن نمودند.

همچنین در حاشیه این همایش، اولین جایزه بین‌المللی فناوری‌نانو (RUSNANOPRIZE-2009)، اولین جایزه جوان روسیه در صنعت نانو، رقابت بین‌المللی محققان جوان نیز برگزار گردید.

در بخش علمی همایش بیش از ۱۷ بخش علم و فناوری، با ۲۲۱ پانل و ۱۹۷ ارائه پوستر به همراه ۵۰۸ ارائه پوستر توسط مشارکت‌کنندگان در دومین رقابت بین‌المللی محققان و دانشمندان جوان، ارائه شدند.

ستاد فناوری‌نانوی روسیه در چارچوب این همایش قراردادهای همکاری مشترکی بسیاری با بانک‌ها، شرکت‌ها و سایر موسسات فعال در زمینه فناوری‌نانو به امضا رساند.