جشنواره فناوری نانو افتتاح شد

صبح روز چهارشنبه ۱۳ آبان سال ۱۳۸۸، جشنواره فناوری نانو در محل مصلی بزرگ امام‌خمینی (ره) با حضور معاون برنامه‌ریزی توسعه فناوری وزارت صنایع، معاون فناوری معاونت فناوری رییس ‌جمهور، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع و جمعی از میهمانان خارجی و فعالان داخلی عرصه نانو افتتاح گردید.

صبح روز چهارشنبه ۱۳ آبان سال ۱۳۸۸، جشنواره فناوری نانو در محل مصلی بزرگ امام‌خمینی (ره) با حضور معاون برنامه‌ریزی توسعه فناوری وزارت صنایع، معاون معاونت فناوری رییس ‌جمهور، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع و جمعی از میهمانان خارجی و فعالان داخلی عرصه نانو افتتاح گردید.

در این مراسم، دکتر سعید سرکار (دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو) ضمن خوشامدگویی، به ارتقای جایگاه ایران از رتبه ۶۰ در سال ۸۲ به رتبه ۱۵ در سال ۸۸ اشاره کرد و از فعالیت بیش از ۵۰ شرکت فعال ایرانی دانش‌بنیان درعرصه نانو و حضور ۲۲۰ غرفه در این نمایشگاه خبر داد. همچنین به اضافه‌شدن بخش‌های کریدور فناوری نانو و نمایش صنعتی به بخش‌های موجود در اولین جشنواره فناوری نانو (برگزار شده در مهر ماه سال ۱۳۸۷) اشاره کردند.

در ادامه مراسم، از نانونماد یا نشان نانو، پرده‌برداری شد. مهندس اسدی فرد (دبیر کمیته استاندارد فناوری نانو) گفت:

«نانونماد، به محصولاتی اعطا می‌شود که اولا استفاده از فناوری نانو در آنها محرز شود و ثانیاً استفاده از این فناوری موجب ایجاد مزیتی در این محصولات نسبت به نوع غیر نانویی آن شده باشد».

در پایان برنامه افتتاحیه از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو، تقدیر و قدردانی شد.