غرفه نمایش عمومی در جشنواره فناوری نانو

در روز گشایش نمایشگاه فناوری نانو، غرفه نمایش عمومی با وسعت ۲۴۰ مترمربع برپا شده است. این بخش که سال پیش با عنوان آموزش عمومی اجرا شد، امسال نیز با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در سطحی گسترده‌تر از نظر مساحت غرفه و تعداد محصولات برپا شده‌ است.

در روز گشایش نمایشگاه فناوری نانو، غرفه نمایش عمومی با وسعت ۲۴۰ مترمربع برپا شده است. این بخش که سال پیش با عنوان آموزش عمومی اجرا شد، امسال نیز با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در سطحی گسترده‌تر از نظر مساحت غرفه و تعداد محصولات برپا
شده‌ است.

غرفه نمایش عمومی در دو بخش آموزش برای عموم و فعالیت‌های دانش‌آموزی آغاز به کار کرده است و از ساعت‌های آغازین گشایش نمایشگاه، مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

در بخش آموزشی به معرفی کاربردهای نانو در زمینه‌های مختلف به‌صورت تئوری و عملی پرداخته می‌شود که بازدیدکنندگان را با مواردی جذاب همچون کاربرد نانو در وسایل ورزشی، نانو در طبیعت، نانو و کاربرد آن در سلامت و بهداشت، کاربرد نانو در نساجی، کابرد نانو در انرژی‌های نو آشنا می‌کند که در گزارش‌های بعدی به تفصیل به آنها پرداخته می‌شود. همچنین کارگاه‌های آموزشی سنتز نانومواد نیز برای دانش‌آموزان برگزار می‌گردد.

در بخش فعالیت‌های دانش‌آموزی، نخبگان دانش‌آموز در زمینه نانو به معرفی فعالیت‌های خود، می‌پردازند. در این بخش، برترین‌های دانش‌آموزی معرفی می‌شوند و به آنها هدایای ویژه‌ای تعلق می‌گیرد. فعالیت‌های این بخش در راستای جذب و آشنایی دانش‌آموزان با فناوری نانو و هدایت آنها برای تشکیل گروه‌های دانش‌آموزی و انجام پژوهش و خلق اختراع در حوزه فناوری نانو برنامه‌ریزی شده است. از دانش‌آموزان و افراد علاقمند به آشنایی با مفاهیم اولیه علوم و فناوری نانو و کاربردهای نانو در طبیعت دعوت می‌شود از این غرفه دیدن فرمایند.

کارگاه آموزش مبانی فناوری نانو با قطعات لگو برای دانش‌آموزان مقطع راهنمایی از روز پنج‌شنبه در غرفه نمایش عمومی برگزار می‌شود.

شایان ذکر است که بازدیدکنندگان برای عضویت در باشگاه نانو می‌توانند به این بخش مراجعه کنند.