دوره آموزشی ویژه اروپا در حوزه نانوالکترونیک

پروژه nanoICT که توسط اتحادیه اروپا تامین مالی می‌شود، مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌های آموزشی ویژه را ارائه می‌کند.

حوزه نانوالکترونیک نوظهور به طور گسترده و با نرخ رشد نمایی در اقصی نقاط دنیا در حال توسعه است. کاربردهای مختلف این حوزه نوظهور تجاری‌سازی شده و از این طریق پارادایم صنعت میکرو و نانوالکترونیک در حال تغییر است. به خاطر این تحولات گسترده، آموزش محققان جدیدی که قادر به فعالیت در رشته‌های موجود باشند، ضروری است.

پروژه nanoICT که توسط اتحادیه اروپا تامین مالی می‌شود، مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌های آموزشی ویژه را ارائه می‌کند که در چارچوب آنها دانشجویان، قابلیت‌های میان رشته‌ای گسترده‌ای را در حوزه فناوری‌نانو و به ویژه در زمینه ادوات و سیستم‌های نانومقیاس ICT آموزش خواهند دید.

برخی از فعالیت‌های اصلی که در چارچوب پروژه nanoICT ارائه خواهند شد عبارتند از: دوره زمستانی در زمینه تحقیقات ادوات نانومقیاس ICT در مرکز تحقیقات nanoGUNE واقع در شهر سان‌سباستین اسپانیا و با همکاری بنیاد فانتوم، کمیته تحقیقات ملی اسپانیا (CSIC) و مرکز بین‌المللی فیزیک دونوستیا (DIPC).

در چارچوب چنین پیشگامی‌ها، نسل جدیدی از محققان و دانشمندان بین‌رشته‌ای ماهر تربیت خواهند شد تا از طریق آن برتری اروپا در زمینه نانوالکترونیک تضمین گردد.