اولین نمایشگاه – هفته‌ی نانو – در مشهد مقدس

باشگاه نانو، وابسته به ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، اولین نمایشگاه استانی آموزش فناوری نانو با عنوان – هفته‌ی نانو – را در مشهد مقدس برگزار می‌کند.
در این نمایشگاه که در قالب جشنواره – سفر به آینده – از دهم تا بیستم آذر ماه در محل پارک کوهسنگی برگزار می‌گردد، دانش آموزان با مفاهیم فناوری نانو و کاربردهای آن در حوزه‌های مختلف آشنا می شوند.


باشگاه نانو، وابسته به ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، اولین نمایشگاه استانی آموزش فناوری نانو با عنوان “هفته‌ی نانو” را در مشهد مقدس برگزار می‌کند.

 در این نمایشگاه که در قالب جشنواره “سفر به آینده” از دهم تا بیستم آذر ماه در محل پارک کوهسنگی برگزار می‌گردد، دانش آموزان با مفاهیم فناوری نانو و کاربردهای آن در حوزه‌های مختلف آشنا می شوند.

بیش از ۴۰ محصول مبتنی بر فناوری‌نانو در حوزه‌های ورزشی، محصولات خانگی، منسوجات، محصولات بهداشتی و پزشکی، صنایع خودروسازی و … در این نمایشگاه به دانش آموزان معرفی می‌شود.

مسابقه “یک نانوساختار بسازید” با کمک جورچین نانو و کارگاه مقیاس، از جمله برنامه‌های دیگری است که در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است. به دانش‌آموزان بازدیدکننده از این بخش، بسته‌‌ای آموزشی مشتمل بر بازی جورچین نانو، کتاب نمایشگاه (با موضوع معرفی محصولات فناوری‌نانو)، سی دی آموزشی و خبرنامه‌ی زنگ نانو هدیه داده می‌شود.

ستاد فناوری نانو پس از برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه آموزش عمومی نانو در جشنواره نانو، این نمایشگاه را برای دانش آموزان چند استان اجرا خواهد کرد. اولین این نمایشگاه‌ها همزمان با افتتاح مجموعه‌ی شهر آینده در مشهد برگزار خواهد شد.

شهر آینده مجموعه آموزشی، تفریحی و فرهنگی است که در مساحتی بالغ بر ۴۰۰۰ متر مربع در پارک کوهسنگی شهر مشهد برای دانش‌آموزان احداث گردیده و محتوای آن در قالب سه شهر تدوین شده است. اولین فاز راه‌اندازی شهر آینده در قالب جشنواره “سفر به آینده”، با هدف آشنا نمودن کودکان با مهارت‌های نوین زندگی طراحی شده و در بازه دهم تا بیستم آذر ماه اجرا خواهد شد.