افتتاح اولین کارخانه سوخت نانو امولسیون پاک در آسیا

شرکت تولید سوخت امولسیون سنگاپور (SgEF)، از نقش‌آفرینان برتر در زمینه انرژی سبز، به‌تازگی اولین کارخانه دیزل نانو امولسیون پاک را در سطح آسیا افتتاح نمود.

شرکت تولید سوخت امولسیون سنگاپور (SgEF)، از نقش‌آفرینان برتر در زمینه انرژی سبز، به‌تازگی اولین کارخانه دیزل نانو امولسیون پاک را در سطح آسیا افتتاح نمود.

این شرکت در منطقه صنعتی توآس (Tuas) قرار دارد. این کارخانه به دنبال رفع تقاضای فزاینده برای انرژی پاک در داخل این کشور و منطقه اقیانوس آرام است.

SgEF به دنبال تبدیل شدن به یکی از عرضه‌کنندگان پیشگام دنیا در زمینه سوخت امولسیون و سایر سوخت‌های زیستی جایگزین است. شرکت جدید با سرمایه‌گذاری شرکت SPRING SEEDS Capital و حمایت سازمان ملی محیط زیست (NEA) و آژانس ساخت و ساز (BCA) تاسیس شده است. پیشنهاد تاسیس شرکت مذکور در سال ۲۰۰۶ و با هدف قطع وابستگی به سوخت‌های فسیلی و جایگزینی ارزشمند برای سوخت‌های زیستی موجود، ارائه شده بود.

محققان شرکت جدید، سوخت امولسیون نوینی را توسعه داده‌اند که به‌طور چشمگیری میزان مصرف گازوییل را در سوخت‌های زیستی کاهش می‌دهد.

همزمان با افتتاح این کارخانه، SgEF محصولات سوخت امولسیونی برتر خود را نیز رونمایی کرده است. گاروییل سبز سوپر، یک گازوییل امولسیونی ویژه برای بخش ساخت و ساز؛ و eDiesel که در بخش حمل و نقل عمومی، کشتیرانی و بخش‌های مختلف صنعتی استفاده خواهند شد.

گازوییل سبز سوپر و eDiesel نسبت به سوخت‌های فسیلی ۴۰ درصد کمتر گازوییل مصرف می‌کنند که این ۴۰ درصد مصرف کمتر از طریق ۲۰ درصد آب و ۲۰ درصد افزودنی جبران می‌شود.

قبل از افتتاح کارخانه جدید، SgEF تست‌های متعددی در کشورهای چین، مالزی، ایرلند، سنگاپور و تایلند انجام داده بود. تست‌های میدانی و آزمایشگاهی، برتری گازوییل امولسیونی SgEF را از نظر کاهش انتشار گازهای مضر و ارائه مزایای گسترده برای محیط زیست و مشتریان تایید کرده‌اند. برخی از مزایای گازوییل امولسیونی شرکت مذکور عبارتند از:

ارتقای ۹ درصدی کارایی سوخت؛

کاهش ۸۰ درصدی دود سیاه؛

کاهش ۲۰ درصدی گرمای اگزوز؛

کاهش چشمگیر تعمیرات موتور در طی زمان؛

بهبود چشمگیر در کیفیت هوا.