کاربردهای فناوری نانو در خودرو در حضور مقام معظم رهبری تشریح شد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه (۹/۱/۸۹) با حضور در یکی از مراکز بزرگ صنعتی از نزدیک در جریان بخشی از توانمندیهای صنعتی کشور به ویژه در حوزه صنعت خودروسازی و تولید موتور ملی قرار گرفتند. بخشی از این نمایشگاه، به استفاده از فناوریهای جدید به ویژه نانو در طراحی و ساخت قطعات مختلف خودرو اختصاص داشت.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه (۹/۱/۸۹) با حضور در یکی از مراکز بزرگ صنعتی از نزدیک در جریان بخشی از توانمندیهای صنعتی کشور به ویژه در حوزه صنعت خودروسازی و تولید موتور ملی قرار گرفتند.

در این بازدید که حدود ۳ ساعت به طول انجامید و تعدادی از وزرا و مدیران بخش صنعت و معدن حضور داشتند، کارشناسان مربوطه در هر بخش توضیحات لازم را ارائه کردند.

در بخشی از این نمایشگاه، که به استفاده از فناوریهای جدید به ویژه نانو در طراحی و ساخت قطعات مختلف خودرو اختصاص داشت، استفاده از فناوری نانو در ساخت پوشش ضدلک روکش ها، پوشش های خود تمیز کننده روی شیشه های خودرو، پوشش های ضد خش در رنگ خودرو، و در بخش های دیگر خودرو به حضور ایشان ارائه شد.

خط تولید موتور ملی خودرو و موتور ملی دیزلی از بخشهای دیگر نمایشگاه توانمندیهای صنعت خودروسازی کشور بود. در این بخش اولین موتور دیزل سنگین ساخت داخل معرفی شد که این موتور در بخشهای ریلی، دریایی، نیروگاهی و صنعتی کاربردهای فراوانی دارد.

مقام معظم رهبری بازدید خود را حرکتی نمادین جهت تأکید بر اهمیت بخش صنعت در پیشرفت کشور خواندند و افزودند: یک توهم خطرناکی از قبل وجود داشت مبنی بر اینکه میان زندگی عقلانی و توسعه یافتگی با پایبندی به ارزشهای معنوی، اخلاقی و دینی تقابل و تضاد وجود دارد ولی جمهوری اسلامی ایران این توهم را باطل کرد.