برنامه آموزشی کانادا در فناوری نانو

برنامه گواهینامه سیستم‌های فناوری‌نانوی جدید موسسه فناوری NAIT در کشور کانادا، از سپتامبر سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

برنامه گواهینامه سیستم‌های فناوری‌نانوی جدید موسسه فناوری NAIT در کشور کانادا (اولین گواهینامه در کشور کانادا) از سپتامبر سال جاری میلادی آغاز می‌شود. این برنامه دو ساله این امکان را برای فارغ‌التحصیلان مختلف فراهم می‌کند تا مهارت‌های مورد نیاز را برای کار با سیستم‌ها و تجهیزات مربوط به صنعت نوظهور فناوری‌نانو در کشور کانادا کسب کنند.

هدف این برنامه، توانمندسازی و آماده‌کردن تکنسین‌ها و تکنولوژیست‌ها برای ورود به کارراهه‌های شغلی مهیج و به سرعت در حال تکامل حوزه علم و فناوری‌نانو است.

بخش فناوری‌نانو در کانادا در حال تکامل است و ایالت آلبرتا از پیشگامان اصلی در این زمینه است. دولت آلبرتا در سال ۲۰۰۷ راهبرد فناوری‌نانوی خود را منتشر نمود. هدف این راهبرد، کسب سهم بازار ۲۰ میلیارد دلاری از مجموع ارزش بازار جهانی محصولات فناوری نانو تا سال ۲۰۲۰ است. در حال حاضر بالغ بر ۴۰ شرکت فناوری نانو در این ایالت فعال هستند که اکثر آنها در منطقه ادمونتون مستقر هستند.

با رشد سریع این فناوری در این ایالت، برنامه NAIT به دنبال آموزش دانشجویان و توسعه مهارت‌های آنها در این زمینه است. گواهینامه سیستم‌های فناوری‌نانوی جدید‌، تجارب صنعتی ارزشمندی در اختیار دانشجویان مرتبط می‌گذارد. در قالب این برنامه، فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف، آموزش‌های فنی مرتبط را در بخش‌های تحقیقاتی و تولیدی فناوری‌نانو طی می‌کنند.