اطلس میکرو و فناوری‌نانوی آلمان

اطلس میکرو و فناوری‌نانوی آلمان، به طور جامع و منحصر به فرد، صنعت میکرو و فناوری‌نانو در کشور آلمان، فعالیت‌های تحقیقاتی و اولویت‌های ۶ ایالت فدرال و ۳۸ خوشه‌ی منطقه‌ای را پوشش داده است.

میکرو و فناوری‌نانو از فناوری‌های محوری هستند که محصولات جدید و پیشرفته‌ی منحصر به‌فردی خلق می‌کنند. این فناوری‌های نوظهور در صنایع مختلف دنیا از پزشکی گرفته تا مهندسی مکانیک، تولید، صنعت خودروسازی و الکترونیک مصرفی کاربرد گسترده‌ای دارند.

علی‌رغم بحران اقتصادی کنونی، نرخ رشد محصولات مبتنی بر میکرو و فناوری‌نانو در بازار‌های جهانی دو رقمی است.

کشور آلمان یکی از پیشگامان توسعه فناوری‌نانو در دنیا است. شرکت‌های میکرو و فناوری‌نانوی این کشور از نقش‌آفرینان اصلی در بازارهای جهانی محسوب می‌شوند. موسسه تحقیقاتیIVAM Research ، در یک تحقیق جامع، فعالیت‌های این حوزه‌ها را در آلمان پوشش می‌دهد.

در این راستا «اطلس میکرو و فناوری‌نانو در آلمان» برای اولین بار در خلال همایش بین‌المللی سالانه‌ی میکرو فناوری، که در اواخر آوریل سال جاری میلادی در شهر دورتموند این کشور برگزار شد، به عامه مردم ارائه گردید.

اطلس میکرو و فناوری‌نانوی آلمان (Micro/Nano Atlas of Germany) به طور جامع و منحصر به فرد، صنعت میکرو و فناوری‌نانو در کشور آلمان، فعالیت‌های تحقیقاتی و اولویت‌های ۶ ایالت فدرال و ۳۸ خوشه‌ی منطقه‌ای را پوشش داده است.

همچنین این تحقیق موارد زیر را نیز پوشش داده است:

سیاست تامین مالی دولت فدرال؛

بازار و روندهای کاربردی؛ و

وضعیت کنونی اقتصاد صنعت میکرو و فناوری‌نانوی این کشور.

اطلاس مذکور، در سایت موسسهIVAM موجود است. این موسسه در راستای تکمیل این تحقیق، پایگاه داده جامعی برای شرکت‌ها و نهادهای تحقیقاتی میکرو و فناوری‌نانو در این کشور ارائه کرده است.