تولید صنعتی نانورنگ ترافیکی در کشور

معابر شهرستان نقده با استفاده از نانورنگ ترافیکی خط‌کشی شد. خط تولید انبوه نانورنگ ترافیکی، برای اولین بار به‌همت متخصصان فناوری نانوی شرکت پیشگامان فناوری آسیا راه‌اندازی شد.

معابر شهرستان نقده با استفاده از نانورنگ ترافیکی خط‌کشی شد. خط تولید انبوه نانورنگ ترافیکی، برای اولین بار به‌همت متخصصان فناوری نانوی شرکت پیشگامان فناوری آسیا راه‌اندازی شد.

آقای سجاد دیبایی اصل، مدیر عامل شرکت پیشگامان فناوری آسیا در گفتگو با بخش خبری سایت ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو با بیان این مطلب که «نانورنگ ترافیکی که دارای نشان نانونماد از سوی ستاد نانوی ایران است با راه‌اندازی واحد تولید صنعتی، به‌صورت انبوه تولید و ارائه می‌گردد»، افزود: «با موفقیتی که در مناقصه‌ی خط‌کشی معابر شهرداری نقده داشتیم، تیر ماه سال جاری به‌طور گسترده، سطح معابر شهر نقده (واقع در استان آذربایجان غربی)، با این نانورنگ خط‌کشی شد. این پروژه شامل کلیه‌ی خطوط محوری، عابر پیاده و ایستگاه‌های تاکسی سطح شهر بود».

نانورنگ‌های ترافیکی تقویت شده با نانوذرات در مقایسه با رنگ‌های سرد ترافیکی، خراش‌پذیری و سایش کمتری دارند و در نتیجه در سطح معابر کارایی و دوره‌ی عمر بالاتری از خود نشان می‌دهند. همچنین این رنگ به لحاظ قیمت و خواص بهبود یافته‌، قابل رقابت با رنگ‌های مرسوم در بازار است و مورد استقبال شهرداری‌ها و پیمانکاران داخلی قرار گرفته‌است.

آقای دیبائی در ادامه‌ی گفتگو ابراز داشت: «این محصول، طبق استانداردهای روز رنگ‌های ترافیکی دنیا تولید می‌شود و ماشین‌آلات مورد استفاده در تولید این نانورنگ مطابق فناوری روز دنیا هستند».

شایان ذکر است که شرکت پیشگامان فناوری آسیا برای توسعه‌ی بازار محصول خود، علامت تجاری لوتوس را ثبت نموده و سیستم فروش را در سطح کشور توسعه داده‌است. هم‌اکنون نیز بسیاری از شهرها، متقاضی و درحال استفاده از این نوع رنگ در سطح معابرشان هستند.

آقای دیبائی در پایان اضافه کرد: «اقدام منحصر به‌فرد این شرکت، تولید و ارائه‌ی تخصصی نانورنگ‌های ترافیکی برای کاربری‌های مختلف است که این موضوع باعث کاهش هزینه‌های رنگ و افزایش کارایی خط‌کشی معابر می‌شود».

آقای صیامی، شهردار نقده نیز در این گفتگو ضمن اظهار امیدواری نسبت به ماندگاری بالای نانورنگ به‌کار رفته گفت: «در مجموع از بعد مهندسی و هزینه‌های این پروژه راضی هستیم. در مورد کیفیت کار هم طبق گفته‌ی شرکت پیشگامان فناوری آسیا، ماندگاری این رنگ، ۱٫۵ برابر رنگ‌های معمولی است، که ان‌شاءالله پس از ۶ ماه می‌توان در مورد صحت این ادعا اظهار نظر کرد».