نشست خبری برگزاری اولین المپیاد دانش‌آموزی نانو

نشست خبری برگزاری اولین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، سه شنبه ۱۲ مرداد ماه سال جاری در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.


نشست خبری برگزاری اولین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، سه شنبه ۱۲ مرداد ماه سال جاری در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

 

در این نشست که به همت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (باشگاه نانو)، پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان استعدادهای درخشان برگزار شد، دکتر سعید سرکار (دبیر ستاد نانو)، مهندس ساسان صدرایی(معاون فناوری و بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت) و دکتر محمدعلی غفاری(رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) حضور داشتند.

 

در ابتدای نشست، مهندس محمدامین مرادی، مجری طرح باشگاه دانش‌آموزی نانو و مسئول اجرایی المپیاد، با تشریح فعالیت‌های باشگاه در حوزه آموزش و ترویج علوم و فناوری نانو گفت: «مرحله اول این المپیاد با حضور بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز از ۲۰ استان برگزار شد که از این بین ۳۰ دانش‌آموز از ۱۹ شهر و ۱۴ استان کشور برگزیده شدند».

 

 مسئول اجرایی المپیاد نانو، اظهار داشت: «پژوهشگاه صنعت نفت، به عنوان اولین مرکز علمی فعال در حوزه نانو، میزبانی اردوی مرحله دوم را از ۹ تا ۱۳ مرداد ماه پذیرفته است و در این مرکز، دانش‌آموزان با استانداردهای جدیدی از الگوی آموزش پروژه محور، آموزش داده می‌شوند».

 

دکتر علیمراد رشیدی (رئیس مرکز تحقیقات نانوفناوری پژوهشگاه صنعت نفت) نیز، ضمن ابراز رضایت از سطح علمی دانش‌آموزان المپیادی، توضیحاتی در مورد محتویات دوره ارائه کردند.

 

در ادامه، دکتر سعید سرکار ضمن تاکید بر این نکته که المپیاد به اهداف از پیش طراحی شده خود دست یافته‌است، گفت: «با توجه به اینکه دوره آزمایشی المپیاد با استانداردهای آموزشی بالایی برگزار شده و دانش‌آموزان نیز به آموختن مبانی فناوری‌نانو علاقه‌مندی فراوانی نشان می‌دهند، سعی می‌کنیم که در صورت استقبال سایر کشورها مبدع طرح برگزاری جهانی المپیاد نانو باشیم. علاوه بر این، امیدواریم که بتوانیم امکان استفاده از سهمیه نخبگی را برای برگزیدگان این دوره فراهم کنیم».

 

مهندس صدرایی نیز اذعان داشت: «پژوهشگاه آمادگی لازم را برای میزبانی المپیاد جهانی داشته و در نظر دارد که با یک توسعه علمی بزرگ ، تمرکز ویژه ای بر تولید دانش فنی و محصول داشته باشد» .

 

مسئولین در پایان نشست پس از پاسخ به سوالات خبرنگاران، از پژوهشکده نانو بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت‌ها و خواسته‌های دانش‌آموزان المپیادی باخبر شدند.