پروژه‌ای برای کمک به تجاری‌سازی فناوری‌نانو

پروژه ۷/۱ میلیون یورویی اتحادیه با عنوان «پروژه اینفورم» (InForm project)، دربرگیرنده همکاری ۱۷ موسسه تحقیقاتی پیشگام این اتحادیه و دانشمندان برتر فعال این عرصه، برای کمک به تجاری‌سازی کاربردهای مختلف فناوری‌نانو است.

پروژه ۷/۱ میلیون یورویی اتحادیه با عنوان «پروژه اینفورم» دربرگیرنده همکاری ۱۷ موسسه تحقیقاتی پیشگام این اتحادیه و دانشمندان برتر فعال این عرصه، برای کمک به تجاری‌سازی کاربردهای مختلف فناوری‌نانو است.
این پروژه منجر به توسعه محصولات فناوری‌نانوی ایمن‌تر، اثربخش‌تر و پایدارتر شده و عملکرد و ارزش افزوده آنها را افزایش می‌دهد.
همایش NanoFormulation2010 که در ماه ژوئن سال جاری میلادی در شهر استکهلم کشور سوئد و در قالب همین پروژه برگزار شد، محققان و دانشمندان برتر کشورهای مختلف را گرد هم آورد تا آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های خود را در زمینه تجاری‌سازی فناوری‌نانو ارائه کنند.
پروژه اینفورم توسط کمیسیون اروپا و تا ژوئن ۲۰۱۲ میلادی، در چارچوب برنامه هفتم توسعه تحقیقات و فناوری، تامین مالی خواهد شد.
در قالب پروژه مذکور، محققان، دانشمندان، دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و صنعت‌گران کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا و کشورهای حوزه اقیانوس آرام با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
فعالیت‌های InForm شامل ۶ محور موضوعی در زمینه‌های توسعه همایش‌های فنی و علمی، فعالیت‌های شبکه‌سازی،کارگاه‌های فنی برای تقسیم اطلاعات و تجارب و … است.
۱۷ موسسه همکار در پروژه InForm عبارتند از:
Automaxion SARL از فرانسه؛
شرکت بایر از آلمان؛
Consejo Superior de Investigaciones Científicas از اسپانیا؛
آزمایشگاه‌های دارن از رژیم اشغال‌گر قدس؛
موسسه دچما از آلمان؛
شرکت مشاوره‌ای هیجین از انگلیس؛
موسسه فناوری مادراس هند؛
موسسه علوم مهندسی و شیمی A*STAR از سنگاپور؛
شرکت نویارتیس از انگلیس؛
گروه علم و فناوری انگلیس؛
Societé Chimique de فرانسه؛
دانشگاه Southwest Forestry چین؛
شرکت تحقیقاتی استرایدر آمریکا؛
دانشگاه مالایا از کشور مالزی؛
دانشگاه منچستر انگلیس؛
دانشگاه سیدنی استرالیا؛ و
موسسه شیمی سطوح سوئد.