موفقیت دانش‌آموزان بهبهانی در سنتز چندین نانوساختار

دانش‌آموزان بهبهانی پس از گذراندن یک دوره‌ی دو ماهه‌‌ی تئوری و عملی آشنایی با فناوری نانو در پژوهش‌سرای خوارزمی این شهرستان، موفق به سنتز موفقیت‌آمیز چندین نانوذره پرکاربرد شدند.

موفقیت دانش‌آموزان بهبهانی در سنتز چندین نانوساختار

دانش‌آموزان بهبهانی موفق به سنتز موفقیت‌آمیز چندین نانوذره پرکاربرد شدند.

 آقای حجت‌اله معلمیان یک دوره‌ی دو ماهه‌‌ی تئوری و عملی آشنایی با فناوری نانو را برای دانش‌آموزان بهبهانی، در پژوهش‌سرای خوارزمی این شهرستان برگزار نمود. در پایان این دوره، گروهی از دانش‌آموزان با نام‌های علی ممتازان، علی ایقان، محمدابراهیم دهدشتی، فرناز سلطان‌پور و الهام صیفی، موفق به سنتز نانوذرات اکسید روی به روش هیدروترمال، نانوذرات اکسید آهن به روش سل ژل و نانوذرات اکسید تیتانیم و مس به روش رفلاکس- سل ژل و نانوگل‌های خوشه‌ای اکسید روی و نانومیله‌های اکسید روی به روش الکترواسپینینگ و نانولوله‌های کربنی به روش تخلیه‌ی قوس الکتریکی در محیط مایع با کاتالیزور اکسید فلزی شدند.

 تصاویر میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) دانشگاه تهران و طیف پراش اشعه‌ی ایکس (XRD) این نانوساختارها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تایید کننده‌ی اندازه‌ی نانومتری آنها است.

 

آقای حجت الله معلمیان، کارشناس ارشد فیزیک و از محققان فناوری نانو است که برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد خود با موضوع سنتز نانوذرات، از ستاد فناوری نانو حمایت تشویقی دریافت نموده است.

انتشار خبر این موفقیت در سایت باشگاه نانو (http://www.nanoclub.ir/index.php/news/show/296) با استقبال کاربران مواجه شده و نظرات متعددی در تایید و تشویق این دانش آموزان در سایت باشگاه ثبت شده است.