نمایش توانمندی‌های داخلی در سومین جشنواره فناوری نانو

نشست رسانه‌ای سومین جشنواره فناوری نانو در تاریخ ۱/۸/۸۹ در محل دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. در این نشست رسانه‌ای دکتر سرکار، در رابطه با برنامه‌ها و بخش‌‌های مختلف جشنواره امسال توضیحاتی ارائه دادند.

نشست رسانه‌ای سومین جشنواره فناوری نانو در تاریخ ۱/۸/۸۹ در محل دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. در این نشست که با حضور دکتر نسرین سلطانخواه، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جناب آقای دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو برگزار شد، اهداف و بخش‌های مختلف جشنواره امسال تبیین شدند.

در این نشست رسانه‌ای دکتر سرکار، در رابطه با برنامه‌ها و بخش‌‌های مختلف جشنواره امسال توضیحاتی ارائه دادند. طبق اظهارات ایشان، در جشنواره امسال بخش‌‌های مختلف بر اساس ارتباط آنها به حوزه‌های تخصصی تفکیک شده و در سالن‌های مجزا قرار گرفته‌اند. دکتر سعید سرکار در اظهارات خود یادآور شدند که: «سومین جشنواره فناوری نانو به بخش‌‌های متنوعی از قبیل دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌‌ها، پارک‌ها و مراکز رشد، نهادهای ترویجی، شرکت‌‌ها، آزمایشگاه‌ها، نشریات تخصصی و نهادهای دولتی تفکیک شده‌اند.»

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در ادامه افزود: «در جشنواره امسال بخش‌‌هایی از قبیل سینمای نانو، آموزش دانش آموزشی فناوری نانو، آموزش عمومی و نمایشگاه آثار هنری فناوری نانو نیز بر پا خواهد شد که هدف از ایجاد این بخش‌‌ها تعامل بیشتر با مخاطبان جشنواره و علاقمند‌سازی آنان به موضوعات مختلف فناوری نانو است.»

دبیر سومین جشنواره فناوری نانو در رابطه با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در این جشنواره گفت: «حضور ۱۰ شرکت خارجی از کشور‌های روسیه، نیجریه، اکراین، استونی، مالزی، انگلیس، کره جنوبی و ۸۰ شرکت داخلی در زمینه‌‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های سومین جشنواره فناوری نانو است.»

نمایش خانه‌ای که ۲۰ نماد از کاربردهای فناوری نانو در آن به کار رفته، از موضوعاتی بود که دبیر ستاد نانو در این نشست به آن اشاره نمود. این خانه در بخش ساختمان جشنواره نمایش داده خواهد شد و رویکرد تمامی نمادهای به کار رفته در آن، صرفه‌جویی و کارکرد بهینه بر اساس استفاده از فناوری نانو است. علاوه‌بر این، امسال در بخش خودرو نیز دو خودروی فرآوری شده با فناوری نانو شرکت داده شده‌اند. از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست خبری می‌توان به برگزاری ۱۳ کارگاه تخصصی در حوزه‌های مختلف فناوری نانو اشاره نمود.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در پاسخ به سوالات خبرنگاران در رابطه با فروشگاه محصولات فناوری نانو خاطر نشان کرد: «در بخش فروشگاه جشنواره امسال، در انتخاب محصولات فناوری نانو دقت بیشتری به عمل آمده و محصولات ارائه شده در نمایشگاه امسال از کیفیت بالاتری نسبت به سال گذشته برخوردارند.» در پایان این نشست، دکتر سرکار، معرفی فناوری نانو به صاحبان صنایع را رسالت بزرگ ستاد توسعه فناوری نانو بیان و اذعان کرد: «در آینده صنایعی که از فناوری نانو استفاده نکنند از دایره رقابت تجاری خارج می‌‌شوند. ایشان نمایشگاه را فرصت مناسبی برای ارتباط برقرار کردن میان صاحبان صنایع و فعالان عرصه فناوری نانو دانستند».