نسرین سلطانخواه: ‌در مقام چهاردهم نانوی جهان قرار داریم

سومین جشنواره فناوری نانو با حضور مسئولان دولتی، بخش خصوصی و گروهی از کارشناسان فعال در این حوزه آغاز به کار کرد.

نسرین سلطانخواه: ‌در مقام چهاردهم نانوی جهان قرار داریم

افتتاحیه سومین جشنواره فناوری نانو با حضور مسئولان دولتی، بخش خصوصی و گروهی از کارشناسان فعال در این حوزه برگزار شد. در این مراسم سرکار خانم دکتر نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهندس اسفندیار رحیم مشایی مشاور رئیس جمهور، و دکتر سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو حضور داشتند.

 سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو به تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد همگرایی در میان بخش‌های مختلف ذی نفع در حوزه فناوری نانو اشاره کرد و گفت: «این نمایشگاه قرار است، سندی بر حضور توانمند بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی در حوزه فناوری نانو باشد و به همین خاطر جمع کردن تمامی گروه‌های فعال در این حوزه از همان گام نخست برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.» او همچنین به همکاری دستگاه‌های مختلف و وزارتخانه‌هایی از جمله وزارت علوم، وزارت صنایع و معادن و وزارت جهاد کشاورزی برای برگزاری این نمایشگاه اشاره دارد.

سخنران بعدی این مراسم، دکتر نسرین سلطانخواه، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بودند. ایشان تأکید کردند: « فناوری نانو نقش عمده‌ای در توسعه و تکمیل سایر علوم دارد و ایران نیز در سه دهه گذشته به خوبی توانسته در این حوزه در سطوح جهانی بدرخشد چنانچه ایران تا کنون در شاخص تولید علم، ۴۳ درصد از تولید مقالات منطقه در زمینه نانو را در اختیار داشته،‌ در جایگاه نخست منطقه ایستاده است. کشور ترکیه با تولید ۲۸ درصد مقالات در مقام دوم منطقه قرار گرفته است.»

اسفندیار رحیم مشایی، مسئول دفتر ریاست جمهوری نیز بر توجه دولت در برنامه‌های بودجه و کلان کشور به حوزه فناوری نانو اشاره کرده و افزود: «تلاش ما این است تا علاوه‌بر توجه ویژه به امر توسعه فناوری نانو در کشور بتوانیم در بودجه سال ۹۰ ساختارهای مربوط به تدوین نظام بودجه کشور را نیز دانش بنیان کنیم.»

سومین جشنواره فناوری نانو از سوم تا هفتم آبان در سالن‌های ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.