امضای تفاهم نامه همکاری ایران و ونزوئلا برای توسعه فناوری نانو

ستاد توسعه فناوری نانو و مرکز تحقیقات علم و فناوری وزارت علوم ونزوئلا در راستای همکاری‌های بین دانشگاهی در حوزه فناوری نانو تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

ستاد توسعه فناوری نانو و مرکز تحقیقات علم و فناوری وزارت علوم ونزوئلا در راستای همکاری‌های بین دانشگاهی در حوزه فناوری نانو تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

طبق این تفاهم نامه دو مرکز می‌توانند در زمینه تبادل دانشجو و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط با فناوری‌های نانو همکاری کنند.

گیرمو باررتو، مدیرکل تحقیقات علم و فناوری وزارت علوم ونزوئلا و روبن ماچادو، مدیر مرکز تحقیقات ایویک وابسته به وزارت علوم ونزوئلا و هیئت همراهشان از سومین جشنواره فناوری نانوی ایران بازدید کرده و از نزدیک با دستاوردهای ایران در زمینه فناوری نانو آشنا شدند.

باررتو در گفت و گو با ستاد خبری فناوری نانو گفت: «هدف ما از سفر به ایران، بازدید از این نمایشگاه و عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه امور مطالعاتی فناوری نانو بوده، چرا که کشور ونزوئلا در این زمینه در مراحل ابتدایی کار قرار گرفته و تحقیقات کارشناسان و متخصصان ایرانی می‌تواند در این راستا کارساز باشد.»

مدیرکل تحقیقات علم و فناوری وزارت علوم ونزوئلا سطح علمی جشنواره را خوب ارزیابی کرده و همچنین از ملاقات اخیر خود با مسئولان وزارت علوم ایران برای توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی به ویژه در حوزه فناوری نانو خبر داد. او همچنین افزود: «ایران توانسته با تمرکز بر داشته‌ها و توان داخلی خود گام‌های بلندی به سوی توسعه و پایداری برداشته و برگزاری چنین جشنواره‌ای با این سطح توانمندی نشان از تمرکز این کشور بر توان و دانش داخلی دارد.»

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که وزرات علوم ونزوئلا نیز بتواند نمونه مشابهی از چنین جشنواره‌ای را در این کشور برگزار کند.