انتشار دو کتاب پرمخاطب به‌وسیله‌ باشگاه دانش آموزی نانو

باشگاه دانش آموزی نانو به عنوان متولی ترویج و آموزش فناوری نانو در حوزه دانش آموزی، تاکنون اقدام به انتشار کتب متعددی در راستای دستیابی به اهداف خود نموده است. کتاب «تحصیل در فناوری نانو» و «نانو،۹- ۱۰» عنوان دو کتاب تازه منتشر شده به‌وسیله‌ این مجموعه است.

<html> <head> <title>انتشار دو کتاب پرمخاطب به‌وسیله‌ باشگاه دانش آموزی نانو

باشگاه دانش آموزی نانو به عنوان متولی ترویج و آموزش فناوری نانو در حوزه دانش آموزی، تاکنون اقدام به انتشار کتب متعددی در راستای دستیابی به اهداف خود نموده است. کتاب «تحصیل در فناوری نانو» و «نانو،۹- ۱۰» عنوان دو کتاب تازه منتشر شده به‌وسیله‌ این مجموعه است. این کتاب‌ها که برای اولین بار در سومین جشنواره فناوری نانو ارائه شد، با استقبال خوبی از سوی دانش آموزان رو‌به‌رو شده است.

«تحصیل در فناوری نانو»، راهنمای دانش آموزان علاقمند به فناوری نانو

گستردگی دامنه علوم مرتبط با فناوری نانو موجب شده تا بسیاری از دانش آموزان علاقمند به ادامه تحصیل در این فناوری، در مورد انتخاب رشته و گرایش دانشگاهی دچار ابهام و تردید شوند. باشگاه نانو برای پاسخ دادن به این دست سوالات دانش آموزان، اقدام به تألیف و انتشار کتاب «تحصیل در فناوری نانو» نموده است. نویسندگان این کتاب ضمن گفتگو با شماری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های گوناگون در مقاطع تحصیلات تکمیلی، تجربیات و نکات ارزشمندی را به تفکیک هر رشته در این مجموعه ارائه کرده‌اند. درک این موضوع که فناوری نانو رشته‌ای جدا و مستقل از دیگر رشته‌های تحصیلی نیست، بلکه یک حوزه‌ بین‌رشته‌ای است، نکته‌ مورد تأکید نویسندگان این کتاب است.

«نانو،۹- ۱۰»، فیلمنامه‌ای برای آشنایی با دنیای نانو

کتاب «نانو،۹- ۱۰» در واقع نوشتاری است که برای ساخت مجموعه نمایشی« ۹- ۱۰» تنظیم شده است. فیلم ساخته شده بر اساس این کتابچه آموزشی نخستین بار در سومین جشنواره فناوری نانو به نمایش در آمد. ساخت این فیلم از بهمن ماه ۱۳۸۸ تا مهرماه ۱۳۸۹ صورت پذیرفته است. بخش اول این مجموعه شامل ۸ قسمت با عناوین مقیاس نانو، چرا مقیاس نانو؟، فناوری نانو، چرایی تغییر خواص، طبیعت نانومقیاس پیرامون ما، چگونه مقیاس نانو دیده شد، روش‌های ساخت و نانومواد و نانوساختارها است.

در بخش دوم این مجموعه آموزشی به کاربردهای فناوری نانو در پزشکی، منسوجات، ورزش، خودرو، کشاورزی و صنایع غذایی پرداخته می‌شود. این مجموعه که در دو بخش آشنایی با علوم و فناوری نانو و فناوری نانو برای زندگی امروز و فردا تدوین شده است، تلاش می‌کند تا در طی یک فیلم ۱۲۰ دقیقه‌ای مخاطب را با کلیات و کاربردهای فناوری نانو آشنا کند.

علاقمندان برای دریافت این دو مجموعه و سایر محصولات باشگاه دانش آموزی نانو می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۴۶۶۵۷ تماس حاصل نمایند.