استقبال شهرداری تهران از نانو کود کلاته آهن در حل مشکل آلودگی هوا

شهرداری تهران از «کود کلاته آهن خضرا» تولیدی شرکت صدور احرار شرق، استقبال کرد.

استقبال شهرداری تهران از نانو کود کلاته آهن

شهرداری تهران از «کود کلاته آهن خضرا» تولیدی شرکت صدور احرار شرق، استقبال کرد.

این کود که با استفاده از فناوری نانو تولید شده است، با تأثیر بر چرخه‌های تنفسی گیاه، تولید اکسیژن به‌وسیله‌ی گیاه را افزایش داده و رشد گیاه را تا حد قابل توجهی بهبود می‌بخشد؛ همین خصوصیات موجب شد تا این محصول از سوی سازمان شهرداری تهران مورد استقبال قرار گیرد.

به گفته مسئول پروژه کود خضرا، در یکسال گذشته، طی تعامل صورت گرفته بین شهرداری تهران و شرکت تولید‌کننده نانو کود کلاته آهن، در حدود یک میلیارد تومان از این محصول به‌وسیله‌ی شهرداری خریداری شده و در نقاط مختلف تهران مورد استفاده قرار گرفته است.

مهندس نظران در خصوص ویژگی‌های این کود افزود: «استفاده از نانوکودکلاته آهن در مناطق آلوده شهر تهران می‌تواند به کاهش آلودگی منطقه و بالابردن سطح اکسیژن کمک کند. جذب و شکست آلاینده‌های محیط از جمله دی اکسید کربن، اوزون و نیتریت و تأثیر آهن موجود در این کود بر چرخه تنفسی گیاهان (کربس) ، از جمله عوامل افزایش دهنده اکسیژن محیط است».

 به گفته این پژوهشگر، تولید این محصول از سال ۸۵ به طور رسمی آغاز شده است و علاوه‌بر توسعه بازار داخلی، تاکنون قراردادهایی متعددی در زمینه صادرات این محصول به کشورهای خارجی از جمله کره، ترکیه و کویت منعقد شده است.