توجه ویژه سوییس به آموزش فناوری‌نانو

Swiss Nano-Cube، یک پایگاه آموزشی و دانشی تعاملی برای میکرو و فناوری‌نانو است. هدف این سایت، جذب دانشجویان و متخصصان جوان جهت فعالیت در عرصه علم و فناوری‌نانو است.

Swiss Nano-Cube، یک پایگاه آموزشی و دانشی تعاملی برای میکرو و فناوری‌نانو است. هدف این سایت، جذب دانشجویان و متخصصان جوان جهت فعالیت در عرصه علم و فناوری‌نانو است. جامعه هدف سایت جدید، دانش‌آموزان و معلمان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، دبیرستان‌ها و مدارس عالی است.

پایگاه آموزشی مبتنی بر اینترنت، توسط جامعه نوآوری دانشگاه سنت گالن و موسسه فدرال آموزش و تعلیم سوییس (SFIVET) و با حمایت چندین اداره فدرال و سازمان خصوصی این کشور توسعه یافته است.

امروزه توسعه محصولات ابداعی و جدید در بخش صنعت به طور فزاینده‌ای بر فناوری‌نانو اتکا دارد. این امر، نظام آموزشی را نیز با چالش مواجه کرده است. با این وجود، در حال حاضر، آموزش و تعلیم کاربردی بسیار کمی در این حوزه ارائه می‌شود و بسیاری از معلمان تاکنون آموزش ویژه‌ای در زمینه نانو تجربه نکرده‌اند.

جامعه نوآوری دانشگاه سنت گالن و موسسه فدرال آموزش و تعلیم سوییس با همکاری هم، پایگاه Swiss Nano-Cube را توسعه داده‌اند تا در چارچوب آن اطلاعات لازم برای دروس مدارس را ارائه کرده و به طور جامع اطلاعاتی راجع به فناوری‌نانو ارائه ‌کنند.

جعبه آموزش نانو (NanoTeachBox)، دربرگیرنده اطلاعات آموزشی برای آموزش و تعلیم، کلیپ‌های ویدئویی، ارائه‌ها و سایر موارد ضروری مورد نیاز در کلاس‌های درسی است.

همچنین Swiss Nano-Cube، طیف وسیعی از تاریخچه و مکانیزم‌های پایه و اثرات دنیای نانو بر اقتصاد را پوشش داده و مسائل فنی و اجتماعی و اطلاعات کاربردی مفید برای زندگی حرفه‌ای را ارائه می‌کند. در عین حال، Swiss Nano-Cube دوره‌های آموزشی نانو را برای آموزش پیشرفته معلمان ارائه می‌کند.

این پایگاه در پایان سال ۲۰۱۱ میلادی ارزیابی خواهد شد و با کمک متخصصان علم اقتصاد، علوم و آموزش بیشتری توسعه خواهد یافت.