دکتر عوادی: فارماکوپه در اخذ مجوز نانو داروها نقش مهمی دارد

در کارگاه آموزشی «تبیین مسیر اخذ مجوز محصولات نانو پزشکی» اصول مستند‌سازی تولید نانو داروها و دستیابی به تولید داخلی در مبحث DMF مورد بررسی قرار گرفت.

در کارگاه آموزشی «تبیین مسیر اخذ مجوز محصولات نانو پزشکی» اصول مستند‌سازی تولید نانو داروها و دستیابی به تولید داخلی در مبحث DMF مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کریدور خدمات فناوری تا بازار، دکتر عوادی مدرس این بخش از کارگاه، ضمن بررسی روند معرفی نانو محصولات پزشکی به اداره غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان، که به منظور دریافت مجوزهای بهداشتی انجام می‌گیرد، نقش فارماکوپه را در این روند مهم برشمرد.

در این راستا عضو بخش فارماکوپه اداره غذا و دارو از انتشار جلد چهارم فارماکوپه ایران، به منظور استفاده در فرآیندهای تولید محصولات دارویی و قرار گرفتن آن در اختیار متخصصین، خبر داد. دکتر عوادی در ادامه، اصول مستند‌سازی تولید نانو داروها و نانو محصولات پزشکی را مورد توجه قرار داده و مناسب‌ترین روش را برای دستیابی به تولید داخلی، استفاده از روش تدریجی و گام به گام دانست.

به گفته وی بهترین روش به ویژه در فرآیند دستیابی به تولید داخلی نانو محصولات دارویی، در سه گام؛ مذاکره با تولیدکنندگان خارجی به منظور واردات نانو داروها برای سنجش بازار داخلی، تولید تحت قرارداد با تولید‌کننده خارجی و در نهایت انتقال فناوری و دست‌یابی به تولید داخلی، خلاصه شده است. وی همچنین تأکید کرد این فرآیند هم اکنون در کشور در حال انجام است. ایشان در پایان کارگاه به پرسش‌های مدیران و کارشناسان ارشد شرکت‌های دانش بنیان حوزه فناوری نانو و سایر شرکت کنندگان پاسخ گفت.

لازم به ذکر است کارگاه آموزشی «تبیین مسیر اخذ مجوز محصولات نانو پزشکی» از سوی کریدور خدمات فناوری تا بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، با همکاری اندیشگاه فناوری نانو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه در محل سالن جلسات مرکز رشد پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ برگزار شد.