جلسه غیررسمی ایران و اعضای ANF در ژاپن

روز چهارشنبه نمایندگان ایران و تعدادی از اعضای نانوفاروم آسیا (ANF) جلسه‌ای غیررسمی در حاشیه نمایشگاه فناوری نانو در توکیو برگزار کردند. هماهنگی برای نشست آینده ANF در ایران، یکی از موضوعات این جلسه بود. هشتمین نشست نانوفاروم آسیا همزمان با جشنواره فناوری نانو در تهران برگزار خواهد شد.

جلسه غیررسمی <a target="_blank" href="http://statnano.com/index.php?ctrl=country&action=country_profile&id=105&lang=1">ایران</a> و اعضای ANF در <a target="_blank" href="http://statnano.com/index.php?ctrl=country&action=country_profile&id=112&lang=1">ژاپن</a>

روز چهارشنبه نمایندگان ایران و تعدادی از اعضای نانوفاروم آسیا (ANF) جلسه‌ای غیررسمی در حاشیه نمایشگاه فناوری نانو در توکیو برگزار کردند. هماهنگی برای نشست آینده ANF در ایران، یکی از موضوعات این جلسه بود.

این جلسه کاری با حضور ایران، ژاپن، کره جنوبی، چین، سنگاپور، استرالیا و تایلند، برپا شد. هماهنگی برای نشست آینده ANF در ایران، از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. گفتنی است، هشتمین نشست نانوفاروم آسیا همزمان با جشنواره فناوری نانو در تهران برگزار خواهد شد.

دکتر بیت اللهی رئیس کمیته استاندارد‌سازی ستاد فناوری نانو، که به عنوان نماینده ایران در این جلسه حاضر شده بود، به اعضای نانوفاروم آسیا توصیه کرد تا به منظور تقویت جایگاه این نهاد، گام‌های اجرایی بیشتری ازجمله، برگزاری کارگاه‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک را در دستور کار قرار دهند. از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست، می‌توان به بررسی امکان عضویت کشورهای غیر آسیایی به عنوان اعضای ناظر در ANF اشاره کرد، که تصمیم‌گیری نهایی آن به نشست تهران موکول شد.

نانو فروم آسیا (ANF) یک سازمان شبکه‌ای است که در ماه مى سال ۲۰۰۴ با هدف ارتقاى تحقیق، توسعه و پتانسیل اقتصادى فناورى نانو در منطقه آسیا تأسیس شده است. کشورهاى ایران، هند، ژاپن، نیوزیلند، استرالیا، سنگاپور، تایوان، تایلند، امارات متحده عربى، مالزى و چین از جمله اعضای این شبکه هستند.