سفیر ایران در ژاپن: بازاریابی تخصصی برای محصولات فناوری نانو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، در روز پایانی نمایشگاه فناوری نانوی ژاپن، با ابراز خوشحالی از حضور قوی و هدفمند تیم ایران در این نمایشگاه، اظهار داشت محصولات و توانمندی‌های ایرانی فناوری نانو که هر سال تعدادی از آنها در این نمایشگاه معرفی می‌شوند، علاوه‌بر ایجاد افتخار برای کشور، قابلیت عرضه به بازارهای جهانی را دارند و نیاز است که سازوکاری برای بازاریابی آنها به صورت تخصصی در نظر گرفته شود.

دکتر عراقچی، سفیر ایران در ژاپن، روز جمعه در ضیافت شام، میزبان اعضای تیم ایرانی حاضر در یازدهمین نمایشگاه فناوری نانوی ژاپن (Nanotechexpo 2011) بود. ایشان ضمن ابراز خشنودی از میزبانی فناوران ایرانی طی چهار سال اخیر، اظهار داشت: «محصولات و توانمندی‌های ایرانی فناوری نانو که هر سال تعدادی از آنها در این نمایشگاه معرفی می‌شوند، علاوه‌بر ایجاد افتخار برای کشور، قابلیت عرضه به بازارهای جهانی را نیز دارند».

سفیر ایران، رویکرد جمهوری اسلامی ایران را در رابطه با توسعه صنعتی و کمک به تجاری شدن محصولات فناوری نانو، بسیار مثبت ارزیابی کرد و آن را الگویی مناسب برای توسعه سایر فناوری‌ها دانست. وی همچنین ضمن افتخار آمیز دانستن دستاوردهای کنونی، بازاریابی تخصصی برای آنها را لازم دانست و ابراز داشت، برای این امر نیاز است که از افراد و شرکت‌هایی که تخصص آنها بازاریابی باشد کمک گرفته شود.

در این برنامه دکتر بیت اللهی، رئیس کمیته استاندارد‌سازی ستاد فناوری نانو، به نمایندگی از سایر فناوران، به بیان سیاست‌های توسعه نانو در ایران و برخی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پرداخت.

قابل ذکر است سفارت ایران در ژاپن در طول چند ماه گذشته همانند سال‌های قبل، تلاش بسیاری برای حضور موثر ایران در نمایشگاه نانوی ژاپن انجام داده و در روزهای حضور تیم ایران، هماهنگی‌های لازم را برای بازدید فعالان تجاری و فنی از دستاوردهای کشورمان صورت داده است.