افتتاح اولین شرکت تولیدکننده نانولوله‌های کربنی در استرالیا

شرکت پرث (Perth company) اولین شرکت استرالیایی است که نانولوله‌های کربنی را به‌طور تجاری در این کشور تولید می‌کند.

شرکت پرث (Perth company) اولین شرکت استرالیایی است که نانولوله‌های کربنی را به‌طور تجاری در این کشور تولید می‌کند. شرکت فوق ادعا می‌کند که انتظار دارد محصول تولیدی آن، بازارهای جهانی جدید به ارزش میلیاردها دلار ایجاد کند.

نانولوله‌های کربنی در زمینه‌های مختلف از ساختمان‌سازی گرفته تا کاربردهای الکترونیک استفاده می‌شود. انتظار می‌رود که این نانولوله‌ها در شرکت‌های دن‌ور، آزمایشگاه ASX کلرادو تولید شوند.

به گفته ادن، مدیر عامل شرکت انرژی ادن، در حال حاضر در خصوص افزایش ظرفیت شرکتی که در سال ۲۰۱۰ میلادی در دن‌ور تاسیس شد و با جدا شدن از دانشگاه کوییزلند به طور کامل فعالیت‌های خود را در حوزه فناوری‌نانو آغاز نمود، تصمیم‌گیری می‌شود.

تصمیم‌گیری در خصوص افزایش ظرفیت این شرکت، به خاطر موفقیت آن در سال ۲۰۱۰ میلادی بوده است. در شرکت اولیه، مسوولین شرکت به جای تمرکز بر برون‌دادهای خود،کاملا بر فرایند کنترل کیفیت و تولید تمرکز کرده و سالانه ۳ تن نانولوله‌ی کربنی تولید می‌کردند.

با افزایش ظرفیت تولید شرکت، ظرفیت آن به ۲۵ تا ۱۰۰ تن در سال خواهد رسید و این شرکت قادر به رقابت در بازارهای جهانی خواهد شد.

در حال حاضر بزرگ‌ترین تولید کننده نانولوله‌ی کربنی در دنیا، شرکت چینی Cnano است که سالانه ۵۰۰ تن نانولوله کربنی تولید می‌کند. شرکت اروپایی بایر نیز با تولید سالانه ۲۰۰ تن، دومین تولید کننده جهانی نانولوله‌کربنی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است، شرکت‌های مشابهی نیز در کشورهای آلمان و فرانسه وجود دارند.