آغاز به کار نهمین همایش دانشجویی فناوری نانو

نهمین همایش دانشجویی فناوری نانو امروز ۱۲ اسفند ماه ۱۳۸۹ در تهران، آغاز به کار کرد. این همایش به‌وسیله‌ ستاد توسعه فناوری نانو و با همکاری دانشگاه تربیت مدرس تهران، برگزار می‌شود. گفتنی است دانشگاه تربیت مدرس برای سومین بار است که میزبانی این همایش را بر عهده دارد.

آغاز به کار نهمین همایش دانشجویی فناوری نانو

نهمین همایش دانشجویی فناوری نانو امروز ۱۲ اسفند ماه ۱۳۸۹ در تهران، آغاز به کار کرد. این همایش به‌وسیله‌ ستاد توسعه فناوری نانو و با همکاری دانشگاه تربیت مدرس تهران، برگزار می‌شود.

 

این همایش که سومین همایش دانشجویی برگزار شده در سال جاری است، با هدف ایجاد هم افزایی و تعامل میان پژوهشگران حوزه فناوری نانو، توانمندسازی محققان برای ورود به عرصه بازار و ارائه مدل ها، الگوها و راهکارهای کسب موفقیت برای فعالیت در بازار فناوری نانو، برگزار می‌شود. گفتنی است دانشگاه تربیت مدرس برای سومین بار است که میزبانی این همایش را بر عهده دارد.

 

از جمله برنامه‌های جانبی این همایش می‌توان به برگزاری ۱۴ کارگاه‌های آموزشی با موضوعات نگارش طرح کسب و کار در فناوری نانو، کارگاه روش ارائه شفاهی مقاله، کارگاه ثبت اختراع، کارگاه مقاله‌نویسی و نقد علمی، کارگاه جنبه‏های مختلف سرقت علمی و کارگاه برنامه‌ریزی شغلی و حرفه‌ای، اشاره کرد.

 

قابل ذکر است شرکت در این همایش برای دریافت مرحله دوم حمایت تشویقی پایان ‌نامه‌های مرتبط با فناوری نانو الزامی بوده است. از ویژگی‌های این همایش دانشجویی می‌توان به حضور حداکثری فارغ التحصیلان رشته‌های فناوری نانو و رشته‌های دیگر با پایان نامه مرتبط با فناوری نانو اشاره کرد.

 

سلسله همایش‌‌های دانشجویی فناوری نانو به‌وسیله‌ ستاد توسعه فناوری نانو و با همکاری یکی از مراکز دانشگاهی کشور برگزار می‌شود. تاکنون هشت همایش از این مجموعه همایش‌ها در دانشگاه‌های تربیت مدرس، کاشان، شیراز، رازی کرمانشاه، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی و علوم پزشکی مشهد، برگزار شده است.

 

شایان ذکر است اخبار و اطلاعات همایش از طریق پایگاه اینترنتی همایش به آدرس www.nisc.ir قابل دسترسی است. نهمین همایش دانشجویی فناوری نانو جمعه ۱۳ اسفند به کار خود پایان خواهد داد.