همایش فناوری‌های پالایش در محیط زیست؛ گامی برای حفظ طبیعت

دانشگاه صنعتی شریف با همکاری انجمن مهندسی شیمی ایران، همایشی با عنوان «فناوری‌های پالایش در محیط زیست» را در روزهای ۳ تا ۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۰ در محل سالن جابرابن‌حیان دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف، برگزار می‌کند. لازم به ذکر است مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش تا آخر اسفندماه سال جاری تمدید شده است.

همایش فناوری‌های پالایش در محیط زیست؛ گامی برای حفظ طبیعت

دانشگاه صنعتی شریف با همکاری انجمن مهندسی شیمی ایران، همایشی با عنوان «فناوری‌های پالایش در محیط زیست» را در روزهای ۳ تا ۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۰ در محل سالن جابرابن‌حیان دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف، برگزار می‌کند.

 

عدم آشنایی مهندسین با فناوری‌های نوین پالایش و عدم وجود استانداردهای لازم در امر حفظ محیط زیست، از جمله مواردی است که لزوم برگزاری همایش‌های مرتبط با فناوری‌های نوین و محیط زیست را نشان می‌دهد. در این راستا این همایش نیز اهدافی از جمله توسعه فرهنگ و دانش فنی مربوط به فناوری‌های پالایش در محیط زیست، تبادل تجارب در بخش‌های صنعتی و دانشگاهی و کمک به بهبود وضعیت سلامت و بهداشت جامعه را دنبال می‌کند.

 

محورهای مورد بررسی در این همایش عبارتند از:

• فناوری‌های نوین (از جمله فناوری نانو) در پالایش محیط زیست (آب، خاک و هوا)

• پالایش محیط زیست و توسعه پایدار

• آلاینده‌های نفتی و پالایش آن در آب و خاک

• مدل‌سازی روش‌های پالایش در محیط زیست

• ملاحظات اقتصادی در پالایش محیط زیست

• قوانین، دستورالعمل‌ها و ضوابط پالایش محیط زیست

 

در حاشیه برگزاری همایش فناوری‌های پالایش در محیط زیست، چندین کارگاه تخصصی با موضوعات مختلف از جمله روش‌های نوین تصفیه فاضلاب و همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشگران در رابطه با فناوری‌های پالایش از جمله فناوری نانو، برپا خواهند شد.

 

لازم به ذکر است مهلت ارسال مقالات تا آخر اسفندماه سال جاری تمدید شده است، از این رو علاقمندان می‌توانند به منظور ارسال مقالات و ثبت نام در همایش به آدرس http://ertc.sharif.ir مراجعه و یا با دبیرخانه همایش به شماره ۰۲۱۶۶۰۲۸۹۶۳ تماس حاصل نمایند. شایان ذکر است سازمان‌‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و دانشگاه‌‌ها با ثبت نام گروهی بیشتر از پنج نفر از اعضای خود از ۱۵ درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.