حضور تجهیزات سازان فناوری نانوی ایران در نمایشگاه عرب‌لب

نمایشگاه عرب‌لب ۲۰۱۱ (ARABLAB 2011) نیز مانند سال‌های گذشته با حضور شرکت‌ها و تولیدکنندگان‌ بزرگ تجهیزات آزمایشگاهی از سراسر دنیا در روزهای ۷ الی ۱۰ مارس ۲۰۱۱ (۱۶ تا ۱۹ اسفند ۱۳۸۹) در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر دبی برگزار شد. شرکت کارآفرینی و فناوری ایران (کفا) نیز به نمایندگی از سوی کشور ایران در غرفه‌ای به مساحت ۳۰ متر مربع در این نمایشگاه حضور یافت.

ارائه بیش از ۸۰ محصول در نمایشگاه عرب‌لب ۲۰۱۱

نمایشگاه عرب‌لب ۲۰۱۱ (ARABLAB 2011) نیز مانند سال‌های گذشته با حضور شرکت‌ها و تولیدکنندگان ‌بزرگ تجهیزات آزمایشگاهی از سراسر دنیا در روزهای ۷ الی ۱۰ مارس ۲۰۱۱ (۱۶ تا ۱۹ اسفند ۱۳۸۹) در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر دبی برگزار شد.

 

در این دوره از نمایشگاه بیش از ۸۰ محصول جدید ارائه شد و ۷۲۹ شرکت از کشورهای مختلف حضور داشتند که سهم کشور آلمان بیش از سایر کشورها بود. آلمان با ۱۲۷ شرکت، چین با ۵۵ شرکت، انگلستان با ۵۲ شرکت، سوئیس با ۱۵ شرکت، اسپانیا با ۱۴ شرکت و کره با ۱۴ شرکت از جمله کشورهای فعال در این نمایشگاه بودند. شرکت کارآفرینی و فناوری ایران (کفا) نیز به نمایندگی از سوی کشور ایران در غرفه‌ای به مساحت ۳۰ متر مربع در این نمایشگاه حضور یافت.

 

در ایام برگزاری نمایشگاه در حدود ۹۰۰۰ بازدید کننده از کشورهای مختلف از محصولات جدید آزمایشگاهی در زمینه تجهیزات آنالیز، ابزار اندازه‌گیری و آزمایش، علوم محیط‌زیست، زیست‌شناسی، پزشکی، نفت و پتروشیمی و فناوری‌نانو بازدید کرده و به تبادل اطلاعات پرداختند.

 

شایان ذکر است در طول برگزاری این نمایشگاه تعدادی پیشنهاد خرید برای آزمایشگاه‌ها و موسسات پژوهشی صورت گرفته است که از این بین می‌توان به چندین پیشنهاد از سوی کشورهای سوریه و عربستان اشاره کرد. مذاکرات تجاری با چندین شرکت برای اعطای نمایندگی و نیز انجام مذاکرات تجاری برای فروش مستقیم، از دیگر اقداماتی بود که طی روزهای نمایشگاه در غرفه شرکت کفا انجام شد.

 

در حاشیه این نمایشگاه بیش از ۸۰ سمینار و همایش برگزار شد که بیشتر این سمینارها به منظور ارائه توضیحات کلی در مورد دستگاهی خاص، توضیح کاربرد دستگاه در زمینه‌های تخصصی و فناوری آزمایشگاهی، از سوی تیم‌های فنی حاضر در نمایشگاه ارائه شد.

 

با توجه به ضرورت معرفی و ارائه کلیه تجهیزات منتخب به مراجعین بین‌المللی، شرکت کفا پیش از شروع به کار نمایشگاه، اقدام به ایجاد پایگاه اینترنتی معرفی تجهیزات ساخت داخل به زبان انگلیسی به آدرس www.kefalab.com نمود. در این سایت اطلاعاتی مربوط به کلیه تجهیزات ارائه شده و بروشور آنها قابل دریافت است. همچنین امکان ثبت سفارش و درخواست همکاری در این پایگاه اینترنتی فراهم شده است.

 

حضور در نمایشگاه بین‌المللی عرب‌لب به دلیل برخورداری از خصوصیاتی چون؛ منبع تجارت جهانی برای سازندگان فناوری‌های نوین و کاربران آن، شناخته‌شده‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری در منطقه خاورمیانه و آفریقا و بازاری پراهمیت برای خریداران آسیایی، از اهمیت بسیاری برای سازندگان تجهیزات برخوردار است.