آغاز به کار مرکز توسعه فناوری‌نانو در حوزه سرطان جان هاپکینز

موسسه نانو زیست‌فناوری جان هاپکینز (INBT) برای آموزش دانشمندان و مهندسان جدید جهت مبارزه با شیوع سرطان، یک دوره دکترای جدید در زمینه کاربرد فناوری‌نانو در پزشکی سرطان ایجاد کرده است.


نتایج همایش نهایی پروژه NanoCap

مبارزه علیه سرطان در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری جریان داشته و استفاده از کاربردهای علم و فناوری‌نانو در این حوزه نیز به سرعت در حال افزایش است.

موسسه نانو زیست‌فناوری جان هاپکینز (INBT) برای آموزش دانشمندان و مهندسان جدید جهت مبارزه با شیوع سرطان، یک برنامه آموزشی دوره دکترای جدید در زمینه کاربرد فناوری‌نانو در پزشکی سرطان ایجاد کرده است.

این برنامه جدید، به همراه برنامه بورسیه پسادکتری این مرکز، تشکیل دهنده مرکزآموزش کاربردهای فناوری‌نانو در زمینه سرطان موسسه جان هاپکینز (CNTC) خواهند بود.

برنامه آموزشی دوره دکترای کاربردهای فناوری‌نانو در پزشکی سرطان، مانند سایر برنامه‌های دوره دکتری، فارغ‌التحصیلان علاقمند را در زمینه‌ استفاده از کاربردهای فناوری‌نانو برای تشخیص، درمان و در نهایت ریشه‌کن کردن سرطان آموزش خواهد داد.

میزان اعتبار تخصیصی برای CNTC طی ۵ سال آینده، بالغ بر ۱٫۸ میلیون دلار است که توسط موسسه ملی سرطان تامین خواهد شد. دوره دکتری مرکز مذکور که از پاییز سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز شده است، تاکنون دانشجویان ممتازی را از رشته‌هایی نظیر: بیوشیمی، ژنتیک، زیست شناسی ملکولی و سلولی و نیز فیزیک و مهندسی جذب کرده است. مرکز INBT با جذب آموزش دانشجویان با رشته‌های تحصیلی فوق، به دنبال تربیت دانشمندان و مهندسان خبره مورد نیاز است تا مواد نانومقیاس جدیدی توسعه دهند که با اتکا بر آنها کارکردهای زیستی مربوط به رشد و انتشار سرطان را کنترل کنند.