نخستین مجله ISI ایرانی در زمینه فناوری نانو

مجله Scientia Nanotechnology به فهرست مجلات پایگاه اینترنتی ScienceDirect افزوده شد. طی مذاکراتی که اخیرا دانشگاه صنعتی شریف با انتشارات Elsevier، انجام داده است، مقرر شد که این مجله بر روی پایگاه داده‌های ScienceDirect قرار گیرد.

نخستین مجله ISI ایرانی در زمینه فناوری نانو

مجله “Scientia Nanotechnology” به فهرست مجلات پایگاه اینترنتی “ScienceDirect” افزوده شد. طی مذاکراتی که اخیرا دانشگاه صنعتی شریف با انتشارات “Elsevier”، انجام داده است، مقرر شد که این مجله بر روی پایگاه داده‌های “ScienceDirect” قرار گیرد.

 

مجله “Scientia Nanotechnology” یکی از زیر شاخه‌های جدید مجله “Scientia Iranica” است که زیر نظر دانشگاه صنعتی شریف منتشر می‌شود و علاوه بر فناوری نانو مجلات دیگری در زیرشاخه‌های علوم و مهندسی مانند مهندسی مکانیک، شیمی و مهندسی شیمی، مهندسی کامپوتر و الکترونیک، مهندسی صنایع و مهندسی عمران را دربر گرفته است.

 

به گفته دکتر سیمچی، دبیر مجله “Scientia Nanotechnology”، در حدود ۳۰ مقاله در مدت دو سالی که از انتشار مجله ایرانی “Scientia Nanotechnology” می‌گذرد، در آن منتشر شده است. وی تاکید کرد طی هماهنگی‌هایی که دانشگاه صنعتی شریف با انتشارات “Elsevier” داشته است، این مجله در فهرست مجلات پایگاه اینترنتی “ScienceDirect” قرار گرفته و بزودی شماره سوم مجله بر روی این پایگاه قرار خواهد گرفت.

 

دکتر سیمچی همچنین افزود: « قصد داریم در آینده نزدیک سطح دریافت مقالات را از داخلی به سطح بین‌المللی ارتقا دهیم. از این رو مقالات محققان خارجی ارسال شده برای مجله نیز پس از انجام داوری، در مجلات “Scientia Iranica” منتشر خواهند شد».

 

ورود مجله “Scientia Nanotechnology” به فهرست “ScienceDirect” می‌تواند نقطه عطفی برای فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی محققان ایرانی در زمینه فناوری نانو باشد. پایگاه داده‌های “ScienceDirect”، بخشی از انتشارات علمی “Elsevier” است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین انتشارات علمی دنیا شناخته شده و در حدود ۲۰۰۰ کتاب و مجله علمی-پژوهشی را در حوزه‌های مختلف علوم پایه، فنی و مهندسی و پزشکی منتشر می‌کند. آرشیو بیش از ۲۵۰۰ مجله و ۱۱ هزار کتاب در حوزه‌های مختلف علوم، در فهرست پایگاه اطلاع رسانی “ScienceDircet” دسته‌بندی و نگهداری می‌شود و اکثر مقالات این مجلات به صورت کامل از طریق مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی متصل به “ScienceDirect” قابل دریافت است.