راه‌اندازی سامانه آنلاین حمایت از ثبت اختراعات نانو

سامانه درخواست آنلاین حمایت از ثبت اختراع در پایگاه اینترنتی ستاد توسعه فناوری نانو راه‌‌اندازی شد. این سامانه در راستای حمایت از ثبت اختراعات بین المللی در حوزه فناوری نانو و به منظور تسهیل در داوری و ثبت اختراعات، از تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری بر روی پایگاه اینترنتی ستاد قرار گرفته است.

راه‌اندازی سامانه آنلاین حمایت از ثبت اختراعات نانو

سامانه درخواست آنلاین حمایت از ثبت اختراع در پایگاه اینترنتی ستاد توسعه فناوری نانو راه‌‌اندازی شد. این سامانه در راستای حمایت از ثبت اختراع در حوزه فناوری نانو و به منظور تسهیل در داوری و ثبت اختراعات، از تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری بر روی پایگاه اینترنتی ستاد قرار گرفته است.

 

ستاد توسعه فناوری نانو، مطابق با آیین نامه حمایت از ثبت اختراع در حوزه فناوری نانو، مصوب شورای مالکیت فکری ستاد، از ثبت اختراعات در زمینه فناوری نانو حمایت می‌کند. بر این اساس ستاد نانو پرداخت ۸۰ درصد از هزینه ثبت اختراع در یک اداره پتنت معتبر نظیر EPO وUSPTO، را تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال، متقبل می‌شود. همچنین مطابق این آیین‌نامه، در صورتی که مالکین هر یک از پتنت‌های حمایت شده برای ثبت، موفق به تجاری‌سازی آن شوند، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از طرف ستاد حمایت تشویقی دریافت خواهند کرد.

 

گفتنی است تا پیش از این، محققین برای ثبت تقاضای حمایت از اختراعات خود ملزم به ارسال فرم کتبی تکمیل شده درخواست حمایت از ثبت اختراع، به واحد مالکیت فکری ستاد فناوری نانو بوده و حداکثر طی چهار ماه، نتیجه داوری به مخترع اعلام می‌شده است. این در حالی است که راه‌اندازی «سامانه درخواست آنلاین حمایت از ثبت اختراعات نانو» این امکان را فراهم می‌کند تا محققین بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از نتایج داوری اختراع خود مطلع شوند.

 

از جمله خدمات ارائه شده به مخترعین در این سامانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تکمیل کردن فرم درخواست حمایت از ثبت اختراع به صورت آنلاین؛

• پیگیری مراحل حمایت از طریق سامانه؛

• انجام داوری اختراعات ثبت شده برای دریافت حمایت در سامانه به صورت آنلاین؛

 

لازم به ذکر است، محققین می‌توانند به منظور ثبت درخواست حمایت از اختراعات خود به صورت آنلاین، پس از ثبت‌نام در پایگاه اینترنتی ستاد نانو، با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور دریافتی، به پایگاه اینترنتی www.nano.ir/patent مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست حمایت از اختراع اقدام کنند.