کریدور از طرح و ایده در زمینه فناوری نانو حمایت می‌کند

در نشست «معرفی کریدور خدمات فناوری تا بازار» که در هفتمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی برگزار شد، مسئول امور کارگزاران کریدور به معرفی ساختار و خدمات قابل ارائه به شرکت‌های دانش بنیان و فناوران حقیقی پرداخت.

کریدور از طرح و ایده در زمینه فناوری نانو حمایت می‌کند

در نشست «معرفی کریدور خدمات فناوری تا بازار» که در هفتمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی برگزار شد، مسئول امور کارگزاران کریدور، به معرفی ساختار و خدمات قابل ارائه به شرکت‌های دانش بنیان و فناوران حقیقی پرداخت.

 

در ابتدای این نشست که با هدف معرفی ساختار و نحوه حمایت سازمان‌های حمایت‌کننده از طرح‌ها و ایده‌های فن‌‌آفرینان و کار‌آفرینان، به معرفی کریدور خدمات فناوری تا بازار اختصاص یافته بود؛ مهندس طالبیان به مرور فعالیت‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و نقش کریدور خدمات فناوری تا بازار در تجاری‌سازی فناوری نانو پرداخت. به گفته وی: «کریدور خدمات فناوری تا بازار مجموعه‌ای است که از طرف ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف کشف، ساماندهی و تکمیل حلقه‌های مفقوده در حوزه تجاری‌سازی فناوری نانو تشکیل شده است». مهندس طالبیان تاکید کرد: «این ساختار یک ساختار یکپارچه و منسجم دولتی است، با این تفاوت که در آن بخش خصوصی در قالب شرکت‌های کارگزار و ارائه‌دهنده خدمات فناوری فعالیت می‌نماید».

 

مسئول امور کارگزاران کریدور خدمات فناوری تا بازار ضمن دعوت از پژوهشگران و محققان به خصوص دانش‌ پژوهان حوزه فناوری نانو برای استفاده از امکانات حمایتی کریدور، بیان کرد: «فناوران و محققان می‌توانند در قالب یک شرکت به کریدور خدمات فناوری تا بازار مراجعه و از حمایت‌ها و امکانات موجود استفاده نمایند».

 

وی در ادامه با اشاره به بخش‌های مختلف کریدور و خدمات قابل ارایه در این بخش‌‌ها افزود: «کریدور خدمات فناوری تا بازار، در قالب یک ساختار شامل ۱۶ ایستگاه، بخشی از خدمات فناورانه مورد نیاز شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان را با پرداخت بخشی از هزینه‌ها مرتفع می‌سازد. شرکت‌ها و فناوران برای تجاری‌سازی طرح‌ها و پژوهش‌های خود، باید مراحلی را در کریدور پشت سر بگذارند که این مراحل با ایستگاه تایید نانومقیاس آغاز شده و پس از طی مراحلی مانند ارزیابی سطح فناوری، مستندسازی، ثبت اختراع در مراجع بین‌المللی، رصد بازار، تهیه طرح تجاری و اخذ مجوزها و استانداردهای مورد نیاز، در نهایت به بخش‌هایی مانند صندوق ضمانت فناوری و ایستگاه تسهیلات و سرمایه‌گذاری خطرپذیر منتهی می‌شود».

 

در پایان این نشست شرکت‌ها و فناوران علاقمند، به طرح پرسش‌های خود در خصوص چگونگی پذیرش و بهره‌مندی از خدمات و حمایت‌های کریدور پرداختند.

 

گفتنی است، نشست «معرفی کریدور خدمات فناوری تا بازار»، به عنوان یکی از مجموعه نشست‌های «بورس ایده»، همزمان با هفتمین جشنواره ملی فن‌‌‌آفرینی شیخ بهایی، در روز پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه، در محل هتل عباسی اصفهان برگزار شد.